۰ نفر

گزارش سنای آمریکا درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۵۷
کد خبر: 433321
گزارش سنای آمریکا درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا

کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا گزارش سازمان‌های اطلاعاتی این کشور درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016در راستای پیروزی ترامپ را تایید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا یافته‌های سازمان‌های اطلاعاتی این کشور در خصوص این ادعا که که روسیه به دنبال تقویت کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» در سال 2016 بوده را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گزارش که روز سه‌شنبه از طبقه‌بندی محرمانه خارج شد، اعلام می‌کند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، آژانس امنیت ملی و دفتر تحقیقات فدرال به این نتیجه‌گیری رسیده‌اند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به دنبال تضعیف «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات سال 2016 بوده است.

ترامپ همواره مداخله خارجی در پیروزی خود در انتخابات 2016 را رد کرده و گفته که یافته‌های سازمان‌های اطلاعاتی جنبه سیاسی دارد.

روسیه نیز هرگونه تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

در گزارش سنا که تا کنون چهار فصل از پنج فصل آن منتشر شده،‌ سیا و پلیس فدرال اطمینان بالایی در یافته‌های خود دارند که روسیه در تلاش برای افزایش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات بوده اما آژانس امنیت ملی آمریکا اطمینان میانه‌ای در این باره دارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ترامپ تا چند ماه آینده باید در برابر «جو بایدن» رقیب دموکرات خود،‌ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به رقابت بپردازد.