۰ نفر

مرکل اولین گام جهان پساکرونا را اجرایی کرد

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵
کد خبر: 432662
مرکل اولین گام جهان پساکرونا را اجرایی کرد

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه و در نخستین گام خود به سوی جهان پساکرونا، به فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک اجازه داد پس از یک دوره تعطیلی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، به فعالیت عادی بازگردند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، این تعطیل طولانی مدت، خرده فروشان آلمانی را از فروش ۳۰ میلیارد یورو (۳۳ میلیارد دلار) محروم کرده و فروشندگان بسیاری را به لبه ورشکستی کشانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «فیلیپ فرس» یکی از مغازه دارانی که می‌گوید برای گشودن درب مغازه‌اش در جنوب آلمان از فردا (دوشنبه)، لحظه شماری می‌کند.

وی یکی از مغازه دارانی است که در جریان قرنطینه یک ماهه در آلمان، کسب و کارشان را تعطیل کردند.

آلمان جزو اولین کشورها در اروپاست که گام‌های محتاطانه‌ای را به سوی وضعیت عادی برداشت و این درحالی است که کرونا کارخانه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سراسر اروپا را از مادرید گرفته تا پراگ، تعطیل کرده است.
مرکل به دلیل نشان دادن واکنش مناسب به بحران کرونا، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.

دولت وی پس از اتخاذ تمهیداتی در زمینه فاصله گذاری اجتماعی بلافاصله با اختصاص بیش از یک تریلیون یورو کمک به شرکت‌ها و کارگران موافقت کرد تا از بازنشستگی شرکت‌ها و بیکاری کارگران جلوگیری کند.

حال کشورهای دیگر از ایتالیا گرفته تا اسپانیا و از آمریکا تا فراتر از آن باید رویکرد بزرگترین اقتصاد اروپا (آلمان) در مهار بحران کرونا را مورد توجه قرار دهند.

براساس این گزارش، مغازه‌هایی با مساحت کمتر از ۸۰۰ مترمربع اجازه آغاز فعالیت دارند، اما رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و فروشگاه‌های بزرگتر همچنان تعطیل خواهند بود.

دولت آلمان در عین حال به همه شهروندان توصیه کرده است از ماسک استفاده کنند.

همچنین موفقیت آلمان در محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر کرونا، منجر به کاهش نرخ مرگ و میر در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا و انگلیس شده است.
«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان، همکاری شهروندان در رعایت محدودیت‌های تماسی را از جمله دلایل موفقیت این کشور در مهار بحران کرونا دانست.

این مساله، راهگشایی برای آلمان است، در حالی که دولت‌های سراسر اروپا تلاش می‌کنند زیان اقتصادی حاصل از کرونا همزمان با جلوگیری از موج دوم ابتلا به این ویروس را کاهش دهند.
بیش از ۵۰ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند.