۰ نفر

درهای مسجد الاقصی ماه رمضان هم بسته است

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبر: 432018
درهای مسجد الاقصی ماه رمضان هم بسته است

سازمان اوقاف اسلامی شهر بیت المقدس اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا، درهای مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان نیز بسته خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این سازمان روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور حفظ سلامت فلسطینی ها در شرایط حساس کنونی که ویروس کرونا در فلسطین و سرتاسر جهان شیوع پیدا کرده است، تصمیم به تعطیلی مسجد الاقصی در ایام ماه مبارک رمضان گرفته شد. هرچند، این تصمیم بسیار سخت و دردناک است، زیرا ما فلسطینیان سال هاست که با مسجد الاقصی انس گرفته و به ویژه در ماه مبارک رمضان این مسجد مملو از جمعیت نمازگزاران می شد.

این سازمان از تمامی فلسطینی ها خواسته است اوضاع کنونی را درک کرده و نکات بهداشتی را به طور کامل  رعایت کنند تا این ویروس بیش از این شیوع پیدا نکند و کنترل شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکنون در شهر قدس اشغالی بیش از 110 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در پی شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن، مسجد الاقصی چندین هفته است که تعطیل شده و میزبان نمازگزاران نیست.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.​