۰ نفر

توافق بانک‌های جهان با استمهال وام کشورهای فقیر

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۸
کد خبر: 431674
توافق بانک‌های جهان با استمهال وام کشورهای فقیر

فرانسه اعلام کرد که بانک‌های بزرگ بین‌المللی جهان قبول کرده‌اند امسال از دریافت بازپرداخت وام‌های کشورهای فقیر خودداری کنند تا به این وسیله به آنها در مقابله با پاندمی ویروس کرونا کمک کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فرانسه اعلام کرد که بانک‌های بزرگ بین‌المللی جهان قبول کرده‌اند امسال از دریافت بازپرداخت وام‌های کشورهای فقیر خودداری کنند تا به این وسیله به آنها در مقابله با پاندمی ویروس کرونا کمک کرده باشند. این پاندمی اقتصاد جهان را به بدترین رکود خود از سال ۱۹۳۰ تا کنون فرو برده است.

برونو لو میر، وزیر مالی فرانسه، در مقابل وزیران مالی گروه جی ۷ به خبرنگاران گفت: مقامات مالی از آمریکا، چین، و سایر کشورهای عضو گروه جی ۲۰، قرار است این توافق را در دیدار آنلاین فردا (چهارشنبه) خود نهایی کنند.

او گفت: حدود ۷۶ کشور، شامل ۴۰ کشور از جنوب صحرای بزرگ آفریقا، واجدالشرایط تعویق در پرداخت اقساط وام‌های خود خواهند بود. ارزش کل این وام‌ها که توسط بانک‌های دولتی و خصوصی ارائه شده‌اند ۲۰ میلیارد دلار است. همچنین قرار است تکلیف ۱۲ میلیارد دلار وام که توسط مؤسسات چندجانبه ارائه شده‌اند هم به زودی مشخص شود.

اجلاس گروه کشورهای جی ۷ از روز سه‌شنبه به صورت آنلاین برای حمایت و کمک از کشورهای فقیر در مقابله با کرونا به دعوت خزانه‌داری آمریکا برگزار شد.