۰ نفر

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطر شیوع سرخک

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۴۶
کد خبر: 431435
هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطر شیوع سرخک

آژانس‌های بهداشتی سازمان ملل متحد هشدار دادند که بیش از ۱۱۷میلیون کودک ممکن است به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی اجباری و همچنین فشار زیاد به کارکنان سلامت به دلیل شیوع کروناویروس از واکسیناسیون در برابر سرخک جا بمانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کمپین ایمنی‌سازی سرخک که تحت حمایت سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و چند آژانس دیگر است، در ۲۴ کشور در حال حاضر به تأخیر افتاده است و در کشورهای دیگری نیز به تعویق خواهد افتاد که به طور بالقوه کودکان را در ۳۷ کشور در معرض خطر قرار می‌دهد.

این آژانس‌ها از رهبران کشورهای مختلف خواسته‌اند که با توجه به شیوع کروناویروس و انتخاب دشواری که برای واکسیناسیون ایجاد شده، تلاش کنند تا در زمینه ردیابی کودکان واکسینه نشده، آسیب پذیرترین جمعیت را در اسرع وقت شناسایی و واکسن سرخک را برایشان فراهم کنند.

متخصصان اعلام کرده‌اند که با وجود نیاز به کادر درمانی و کارکنان سلامت برای مقابله با شیوع کروناویروس، ارائه کلیه خدمات ایمن‌سازی دیگر نیز از جمله واکسن سرخک برای نجات جان افراد ضروری است.

در حالی که توجه همه به شیوع کروناویروس در جهان جلب شده، متخصصان هشدار داده‌اند که در سایه آن افزایش شیوع سرخک یکی دیگر از تهدیدهای مهم بهداشت جهانی است.

بنا بر گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ماه دسامبر اعلام کرد که سرخک در سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر را مبتلا کرده و جان ۱۴۰ هزار نفر را که بیشترشان کودک بوده‌اند، گرفته است.