۰ نفر

دیفنس‌وان: ترامپ صداهای هماهنگ برای کاهش تحریم‌های ایران را بشنود

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۲۰
کد خبر: 431411
دیفنس‌وان: ترامپ صداهای هماهنگ برای کاهش تحریم‌های ایران را بشنود

یک رسانه آمریکایی از دولت این کشور خواسته به «صداهای هماهنگ» از سوی طرف‌های مختلف برای کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع بیماری کووید-۱۹ گوش فرا دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی در گزارشی روز سه‌شنبه از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور خواسته به «صداهای هماهنگ» از سوی گروه‌ها و نهادهای مختلف گوش فرا داده و تحریم‌ها علیه ایران را در بحبوحه شیوع «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) کاهش دهد. 

پایگاه «دیفنس‌وان» در گزارشی با عنوان «آمریکا باید به ایران برای تحت کنترل درآوردن کروناویروس کمک کند» نوشته کاهش تحریم‌ها به ایران برای کنترل شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

دیفنس‌وان یادآوری کرده که تحریم‌ها در توانایی ایران برای واردات ماسک، دارو و سایر تجهیزات پزشکی اخلال ایجاد کرده و تلاش‌های این کشور برای مبارزه با ویروس را مختل می‌کنند.

این رسانه می‌نویسد: «علی‌رغم وجود شواهد آشکار مبنی بر اینکه تحریم‌های آمریکا در مبارزه ایران با این ویروس اخلال ایجاد می‌کنند مقام‌های دولت ترامپ معمولاً از سر عادت خلاف این را می‌گویند.»

مثلا «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز ۲۰ ماذرس گفت: «دنیا باید بداند که راه کمک‌های بشردوستانه به ایرات کاملاً باز است و این تحریم نیست.»

علی‌رغم این، به نوشته دیفنس‌وان، با آنکه دولت آمریکا روی کاغذ ارسال کالاهای پزشکی را از شمول تحریم‌ها خارج کرده در عالم واقعیت تحریم‌ها مانع از ارسال این کمک‌ها به ایران می‌شوند.»

دیفنس‌وان نوشته در میان قانونگذاران آمریکایی در این خصوص که تحریم اقلام بشردوستانه علیه ایران باید کاهش یا موقتاً رفع شوند اجماع گسترده‌ای وجود دارد. روز ۳۱ مارس گروهی از نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به ترامپ خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران شدند. 

روز ۲۶مارس هم گروهی متشکل از ۱۱ نماینده مجلس سنا از کاخ سفید خواستند به مدت ۹۰ روز تحریم‌‌ها علیه ایران و ونزوئلا را کاهش دهد. 

در پایان این مطلب آمده است: «دولت ترامپ باید صداهای هماهنگی را که از آنها می‌خواهند از رویکرد زیاده‌خواهانه درقبال ایران دست برداشته و تحریم‌ها را رفع کنند، بشنود.»