۰ نفر

اسپانیا گذر از پیک شیوع کرونا را اعلام کرد

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱:۱۳
کد خبر: 431154
اسپانیا گذر از پیک شیوع کرونا را اعلام کرد

وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد که این کشور از پیک شیوع کرونا عبور کرده و اکنون تلاش می‌کند شیب شیوع را نزولی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای بلومبرگ گزارش داد «سالوادور ایلا» وزیر بهداشت اسپانیا دوشنبه‌شب با اعلام این مطلب گفت: ما به اوج همه‌گیری رسیده‌ایم و هدف ما در این هفته تحکیم در مرحله دوم و نزولی کردن شیب شیوع است.

به گفته وزیر بهداشت اسپانیا، این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۴۷۷ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی کرده که کمترین میزان از ۲۰ مارس (اول فروردین) به این سو است و آمار مرگ‌ومیر نیز کاهش یافته است.

محدودیت ها و اقدامات شدید قرنطینه ای در یک ماه و نیم گذشته، به کاهش میزان فزاینده مرگ و میر این کشور که در اوایل ماه جاری (آوریل) به اوج رسید، کمک کرد به گونه ای که آمار تلفات روز شنبه، پایین ترین میزان در ۱۹ روز اخیر بود و نسبت افزایش موارد ابتلای تائید شده نسبت به هفته پیش از آن، تقریبا نصف شده بود.

در حالی که در روزهای یکه تازی این ویروس، به همه کارکنان بخش های غیرضروری دستور داده شده بود در خانه بمانند، اما دولت اسپانیا قصد دارد از فردا (دوشنبه) با کاهش محدودیت هایی که از ۲۷ مارس (هشتم فروردین ماه) به اجرا گذاشته شده بود، به برخی کسب و کارها اجازه بازگشایی دهد.

این تصمیم دولت نگرانی هایی درباره اوجگیری دوباره همه گیری ویروس را به همراه داشته که سبب شمار زیادی مرگ و میر در اسپانیا به میزانی بیشتر از همه کشورها به جز ایالات متحده و ایتالیا شده است.

دولت خودمختار کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا در مورد دلایل لغو زودهنگام و بی‌پروای وضعیت قرنطینه در کشور، توضیح خواست؛ کاتالونیا همچنین به «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا هشدار داد که در صورت شیوع دوباره احتمالی ویروس کرونا، مسئولیت بر عهده شخص اوست.   

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر با اشاره به روند کند شدن ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها، ازجمله اسپانیا هشدار داد که دولت‌ها در لغو محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا محتاط باشند.

آدهانوم گفت: سازمان جهانی بهداشت از روند نزولی ابتلا به کرونا در برخی کشورها خرسند است اما باید توجه داشت که رفع محدودیت‌های اعمال شده ممکن است به احیای مرگبار همه‌گیری کووید-۱۹ منجر شود.

آخرین آمار مربوط به اسپانیا حاکی است تاکنون ۱۶۹ هزار و ۶۲۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد، ۱۷ هزار و ۶۲۸ تن جان باخته و ۶۴ هزار و ۷۲۷ نفر بهبود یافته‌اند.