۰ نفر

کسری بودجه کاخ سفید تنها در 6ماه از مرز 744میلیارد دلار گذشت

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
کد خبر: 430514
کسری بودجه کاخ سفید تنها در 6ماه از مرز 744میلیارد دلار گذشت

بنا به گزارشی که شب گذشته از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است در 6ماه نخست سال مالی جاری کسری بودجه آمریکا از مرز 744میلیارد دلار عبور کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا، گزارش داد: کسری بودجه دولت آمریکا در 6 ماه نخست سال جاری از مرز 744 میلیارد دلار عبور کرد.

دلیل این افزایش کسری از یک طرف افزایش شدید هزینه‌های دولتی در آمریکا و از طرف دیگر پایین آمدن درآمد این کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا بوده است.

این میزان کسری بودجه در 6 ماه نخست سال مالی جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8 درصد افزایش داشته است.

بر همین اساس، تنها در ماه مارس، شاهد کسری بودجه 119 میلیارد دلاری در آمریکا بوده‌ایم.

سال مالی آمریکا، از اکتبر هر سال آغاز می‌شود.

از طرف دیگر فعال شدن بسته 2.2 تریلیون دلاری دولتی آمریکا برای کمک به اقتصاد این کشور در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا، آرام آرام در حال نشان دادن تاثیرات خود است.

از سوی دیگر پرداخت مالیات‌ها که قرار بود روز 15 آوریل انجام شود به روز 15 جولای موکول شده است.

بنا به گفته یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا، دولت این کشور به طور قطع، تاثیرات دو سیاست گفته شده را در آمار ماه آوریل خواهد دید.

مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، اعلام کرد: نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که  کسری بودجه آمریکا در 6 ماهه دوم سال جاری، به دو برابر 6 ماه اول افزایش خواهد یافت و یک و نیم تریلیون دلار خواهد شد و مجموع کسری بودجه این کشور در پایان سال مالی 2019 - 2020 را به 2.2 تریلیون دلار خواهد رساند.

در گزارش این مؤسسه آمده است در صورتی که شاهد اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر در آمریکا، باشیم، کسری بودجه هم افزایش خواهد یافت.