۰ نفر

«برنی سندرز» از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌رود

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۴۳
کد خبر: 425826
«برنی سندرز» از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌رود

یک رسانه آمریکائی اعلام کرد: «برنی سندرز» از رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها کنار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در صدد است به دنبال شکست در برابر «جو بایدن» رقیب دموکرات خود و معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از رقابت های انتخاباتی کنار برود.

این درحالیست که ساعاتی پیش مدیر کارزار انتخاباتی سندرز اعلام کرده بود که بناست عملکرد کارزار انتخاباتی وی را مورد ارزیابی قرار دهد.

این درحالیست که انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ۳ ایالت «فلوریدا»، «ایلینوی» و «آریزونا» به نفع جو بایدن معاون سابق باراک اوباما رقم خورد.

با پایان شمارش آراء، بایدن این فرصت را دارد که فاصله خود با برنی سندرز رقیب سوسیال دموکرات را بیشتر کرده و شانس تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را تضمین کند.

در فلوریدا، بایدن به نسبت آراء ۶۲ به ۲۳ درصد از سندرز پیشی گرفت. در ایلینوی این نسبت ۵۶ به ۳۶ درصد به نفع بایدن بود حال آنکه در آریزونا نیز اختلاف بایدن با رقیبش ۲ رقمی است.

با این حساب، پیش‌بینی می‌شود که بایدن برای نهایی کردن عنوان نامزدی حزب به جلب حمایت ۴۷ درصد از موکلین انتخاباتی باقی‌مانده نیازمند باشد حال آنکه این رقم برای سندرز ۵۷.۹ درصد است.