۰ نفر

در پی نگرانی از شیوع کرونا:

ازدحام مسافران برگشتی به آمریکا

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۴۷
کد خبر: 424934
ازدحام مسافران برگشتی به آمریکا

تصاویر انتشار یافته از انبوه مسافران آمریکایی بازگشته از کشورهای اروپایی در فرودگاه‌های این کشور با انتقاد و اعتراض گسترده از سیاست دولت ترامپ در مقابله با کرونا همراه شد زیرا گفته می‌شود بسیاری از این افراد آلوده به ویروس کرونا هستند و این ازدحام، عامل شیوع گسترده خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دولت آمریکا برای مقابله با شیوع کرونا، اعلام کرده است که از روزهای آینده، به مدت 30 روز هیچ پروازی از اروپا به آمریکا انجام نخواهد شد. به همین دلیل مسافران آمریکایی در نقاط مختلف اروپا برای اینکه گرفتار این مسئله نشوند، سعی دارند با اولین پرواز ممکن به کشورشان بازگردند. سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گذشته رسما اعلام کرد که اروپا به کانون کرونا در جهان تبدیل شده است.

رسانه‌های آمریکایی سی ان ان، ای بی سی نیوز، نیویورک تایمز و چند رسانه دیگر این کشور ضمن پرداختن به موج مسافران آمریکایی درحال بازگشت از کشورهای مختلف، اعلام کردند ازدحام مسافران به ویژه در فرودگاه بین‌المللی شیکاگو به حدی بود که مسافران تا نزدیک به 10 ساعت در صف های طولانی و در چند ردیف معطل انجام کارهای کنترل گذرنامه و دیگر اقدامات فرودگاهی در انتظار ماندند.

سی ان ان : در صفوف فرودگاه شیکاگو، دستور العمل های پزشکی و بهداشتی رعایت نشده است

سی ان ان با انتشار این تصاویر گزارش داد: درحالی که مسئولان این فرودگاه ازدحام بوجود آمده را به علت کنترل مسافران ورودی به ویروس کرونا عنوان کردند که  هیچ فاصله ای  که برای پرهیز از انتقال این ویروس در دستور العمل «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» فدرال آمریکا آمده است، مشاهده نمی شود وافراد به راحتی دراین صفوف در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

ای بی سی :نگرانی مسافران از ابتلا به کرونا

بسیاری  از مسافران ورودی به فرودگاه شیکاگو در گفت و گو با شبکه خبری «ای بی سی»ضمن ابراز نگرانی از قرار گرفتن در چنین ازدحام جمعیتی، گفتند که می ترسند ناخواسته درمعرض افرادی که ممکن است به این ویروس مبتلا هستند قرار گرفته و به آن آلوده شوند.

اعتراض فرماندار ایالت الینویز خطاب به ترامپ

انتشار این تصاویری در رسانه های اجتماعی و خبری آمریکا با اعتراض «جی بی پریتزکر» (JB Pritzker) فرماندار ایالت الینویز همراه شد.

پریتزکر در حساب توئیتر خود در اعتراض به این وضعیت نوشت: شلوغی و ایجاد چنین ازدحامی در فرودگاه شیکاگو غیر قابل قبول است .

وی درادامه خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشت:  این مساله نیازمند رسیدگی فوری است و از آنجایی که  تنها راه ارتباط با شما (دونالد ترامپ و مایک پنس معاون رئیس جمهوری) همین توئیتر است و فقط آن را می بینید ، باید هم اکنون کاری صورت دهید.

 توئیت فرودگاه شیکاگو

فرودگاه شیکاگو نیز با توجه به ازدحام مسافران برگشتی به آمریکا در حساب توئیتر خود به مسافران هشدار داد که روند کنترل گمرکی و تشخیص ابتلا مسافران به ویروس کرونا زمان بر است و از صبر و حوصله آنان تشکر می کند.

منع پروازها از اروپا

ترامپ که منشأ شیوع کرونا در آمریکا را مسافران اروپایی می‌داند، ۲۱ اسفندماه  اعلام کرده بود که اتباع همه کشورهای اروپایی به جز انگلیس و ایرلند تا ۳۰ روز از مسافرت به آمریکا ممنوع می‌شوند، اما وی این استثنا را از بامداد روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه لغو کرد.

تا کنون، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به دو هزار و  ۹۸۲ مورد رسیده و دست کم۶۰ نفر  از افراد مبتلا، جان باخته اند.