۰ نفر

کاهش نرخ بهره‌ بین بانکی، اقدام انگلیس برای کاهش تاثیر کرونا

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۴۶
کد خبر: 423887
کاهش نرخ بهره‌ بین بانکی، اقدام انگلیس برای کاهش تاثیر کرونا

بانک مرکزی انگلیس روز چهارشنبه برای کاهش تاثیرات اقتصادی ناشی شیوع ویروس کرونا، نرخ بهره بین‌ بانکی در این کشور را کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ساعاتی پیش از ارائه لایحه بودجه سال آینده دولت انگلیس، کمیته سیاست‌ پولی بانک مرکزی تصمیم گرفت تا نرخ بهره بین بانکی را از هفتاد و پنج صدم درصد(۰.۷۵) به بیست و پنج صدم درصد(۰.۲۵) درصد کاهش دهد.

بانک مرکزی انگلیس قرار بود ۲۶ مارس(۷ فروردین ۹۷) در نخستین جلسه با حضور رئیس جدید بانک در این رابطه تصمیم‌گیری کند.  

براساس این گزارش، « اندرو بیلی » دوشنبه آینده(۲۶ اسفند) جانشین مارک کارنی خواهد شد که در بحران برگزیت سکان سیاست‌های مالی انگلیس را برعهده داشت.

نرخ بهره بین بانکی انگلیس نوامبر(آبان-آذر) سال ۲۰۱۷ میلادی پس از نزدیک به یک دهه از بیست‌وپنج صدم درصد به پنج‌دهم درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی انگلیس به دنبال افزایش نرخ بهره بین بانکی در آمریکا، در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که نرخ بهره در این کشور را بیست و پنج صدم درصد (۰.۲۵) دیگر افزوده و به هفتاد و پنج صدم درصد (۰.۷۵) برساند.

مارک کارنی چندی پیش تاثیر کرونا بر اقتصاد انگلیس را قابل توجه و تند ارزیابی کرد.

شاخص اصلی بورس‌های انگلیس از جمله فوتسی ۱۰۰ و فوتسی ۲۵۰ در هفته‌های گذشته بخش زیادی از ارزش خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.  

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۳۸۲ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس و مشاوران پزشکی دولت پیش‌بینی‌ می‌کنند که آمار ابتلا به کرونا در روزهای آینده به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

معاون عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس دیروز(سه‌شنبه) احتمال قرنطینه شدن کل کشور را برای مهار کرونا رد نکرد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرده است که سیاست‌های جدید بر اساس شرایط در صحنه اتخاذ خواهد شد و تا وقتی نیاز نباشد، برنامه‌های محدود کننده اعمال نمی‌شود.   

وی تأکید کرد، سیاست دولت انگلیس بر ایجاد تأخیر در اوج‌گیری شیوع بیماری تا تابستان استوار است تا نظام درمانی این کشور بتواند خدمات لازم را به مردم ارائه کند. جانسون معتقد است، اعمال محدودیت‌های زودتر از زمان مناسب آن، مردم را در درازمدت خسته خواهد کرد.

او امروز دومین جلسه اضطراری دولت را برای بررسی وضعیت کرونا تشکیل خواهد داد.