۰ نفر

هشدار در مورد افزایش قیمت‌ها در نیویورک به دلیل شیوع کرونا

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۶
کد خبر: 423026
هشدار در مورد افزایش قیمت‌ها در نیویورک به دلیل شیوع کرونا

فرماندار نیویورک از افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونای جدید به ۷۶نفر خبر داد و با اعلام هشدار به گرانفروشان مواد بهداشتی در شرایط اضطراری گفت ممکن است این افراد جواز کسب خود را از دست بدهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اندرو کومو روز شنبه در نشست خبری روزانه خود به منظور اطلاع رسانی درباره آخرین وضعیت گسترش این بیماری در ایالت نیویورک، افزود: از این تعداد، ۱۱ نفر در شهر نیویورک و ۵۷ نفر در منطقه وستچستر قرار دارند.

وی ادامه داد: مبتلایان در وستچستر کسانی هستند که با فرد مبتلا در نیوراشل ارتباط داشته اند.

فرد مبتلا به کرونا در نیوراشل یک یهودی است که اخیرا به اسرائیل سفر داشته است و به دلیل ارتباطات زیاد وی و همچنین حضور فرزندان وی در مدرسه و دانشگاه طیف وسیعی از ابتلا به این ویروس را موجب شده است.

گفته می شود وی با تعدادی از افرادی که در نشست سالانه اخیر لابی صهیونیستی در آمریکا حضور یافته‌اند هم ارتباط داشته است.

فرماندار ایالت نیویورک با بیان اینکه از روز گذشته تا کنون تعداد ۲۷ مورد جدید شناسایی شده است، اظهار کرد: تعداد ۷ نفر در نیویورک و ۲۳ نفر در وستچستر حضور دارند. از این وستچستر برای ما یک منطقه ویژه شده است و به آن توجه ویژه داریم.

کومو ادامه داد: به همین دلیل سه مدرسه در وستچستر با ۱۴ ماه مارس (۲۴ اسفند) تعطیل شده اند. دلیل آن هم این است که تعداد روزهای قرنطینه از آخرین روز در معرض قرار گرفتن این ویروس، ۱۴ روز است. از این رو، آخرین مورد ابتلا، ملاک تعداد روزهای قرنطینه قرار خواهد گرفت و ممکن است قرنطینه تمدید شود.

گرانفروشی و احتکار 

وی همچنین نسبت به افزایش قیمت مواد بهداشتی همچون ضد عفونی کننده‌ها هشدار داد و گفت: افزایش قیمت همچنان یک مشکل است. من با دادستان دیدار داشتم و این موارد را مطرح کردم. فروشندگان باید آگاه باشند که ممکن است مجوز خود را از دست بدهند.

فرماندار ایالت نیویورک ضمن اعلام شماره تلفن برای مشتریان به منظور معرفی چنین فروشندگانی، اظهار کرد: برخی از فروشندگان یک بطری ژل ضد عفونی کننده دست را ۸۰ دلار به فروش می رسانند.

کومو تصریح کرد: این می تواند منجر به ابطال مجوز فروشگاه ها شود و ما در این زمینه بسیار جدی هستیم. من از اداره پلیس هم خواسته ام در این زمینه تحقیق کنند.

وی همچنین نسبت به ایجاد ترس و فروش ماسک در سایت‌هایی همچون ای بی و فیس بوک هشدار داد و گفت در این زمینه هم تحقیقات در حال انجام است. این موارد را به اطلاع دادستانی رسانده ام و تلاش خواهیم کرد که این مواد به سرقت رفته شده را بازگردانیم.

فرماندار نیویورک با بیان اینکه مدیران ای بی و فیس بوک باید نسبت به این مساله آگاه باشند، افزود: اینها ماسک های پزشکی است و باید مشخص است آنها از کجا می آیند. مدیران این سایت‌ها باید خود پلیس سایتشان باشند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، ژل‌های ضدعفونی کننده دست، ماسک و دستمال کاغذی‌های ضد باکتری و مواد شوینده مرتبط در فروشگاه‌های نیویورک نایاب شده است و سایت‌هایی همچون آمازون هم برای ۲ ماه دیگر ثبت سفارش می‌کنند.