۰ نفر

چین رسما بزرگترین بیمارستان پذیرش مبتلایان به کرونا را بست

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
کد خبر: 423024
چین رسما بزرگترین بیمارستان پذیرش مبتلایان به کرونا را بست

مقام‌های شهر ووهان در استان هوبی چین اقدام به تعطیل کردن بزرگترین بیمارستان موقت در این شهر که به منظور مدیریت بحران شیوع ویروس کُرونای جدید در آنجا تاسیس شد و انتقال آخرین گروه از مبتلایان به این ویروس به یک بیمارستان دیگر کردند.

به گزارش چاینادیلی، ژانگ جونجیان، رئیس این بیمارستان موقت عنوان کرد، بیمارستان در عرض سه روز ساخته شد تا تخت‌های بیشتری را برای بیماران جدید مبتلا به ویروس کُرونای جدید فراهم کند و ۱۷۶۰ بیمار را پذیرش کرد بدون آنکه موردی از مرگ یا ابتلای پرسنل پزشکی به ویروس در آنجا رخ دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، او که نایب رئیس بیمارستان "ژونگنان" وابسته به دانشگاه ووهان است، اظهار کرد، این بیمارستان موقت در محل یک مرکز نمایشگاهی در شهر ووهان احداث شد و بزرگترین بیمارستان موقت در میان چندین بیمارستان موقتی است که به صورت شتابزده برای مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا در ووهان احداث شد.

این بیمارستان ۱۴۶۱ تخت داشته و مورد حمایت تیم پزشکان محلی و پزشکان ۱۵ تیم دیگر از سراسر چین قرار داشت.

ژانگ ادامه داد: نرخ مرگ و میر در این بیمارستان صفر بود و هیچ موردی از رخدادهای مربوط به ایمنی کار در آن رخ نداد و هیچ شکایتی از بیماران در آنجا ثبت نشد.

همچنین هیچ یک از پرسنل آنجا به ویروس کرونای جدید مبتلا نشدند و هیچ یک از بیماران بهبود پیدا کرده نیز علایم آلودگی مجدد نداشتند.

بیمارستان مذکور امروز بعد از اجرای تدابیر آلودگی زدایی از آن، تعطیل شد.