۰ نفر

افزایش میزان ابتلا و شمار فوتی‌های کرونا در قاره اروپا

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 422977
افزایش میزان ابتلا و شمار فوتی‌های کرونا در قاره اروپا

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، هلند، بلژیک، جمهوری چک، رومانی، مجارستان و لهستان همچنان ادامه دارد و میزان ابتلا و فوتی‌ها رو به گسترش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با سرایت ویروس کرونا به حداقل ۹۰ کشور جهان، وضعیت در کشورهای اروپایی بحرانی شده و میزان ابتلا و کشته‌ها رو به افزایش است.

خبرگزاری «آناتولی» در گزارشی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در قاره سبز نوشت: «تلفات انسانی و تعداد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر اروپا همچنان رو به گسترش است».

طبق این گزارش، ایتالیا با فوت ۲۳۳ نفر و ابتلای بیش از ۵۰۶۱ نفر به کرونا، به یکی از بدترین مناطق اروپا و جهان از منظر ابتلا به این بیماری تبدیل شده است.

فرانسه هم وضعیت خوبی ندارد و طبق آمار رسمی، میزان فوتی‌های کرونا به ۱۶ نفر و تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۹۴۹ تن افزایش یافته است.

مقام‌های آلمانی هم ابتلای بیش از ۷۹۵ نفر به ویروس کرونا را تایید کرده‌اند و از انگلیس هم آمار رسمی از ابتلای ۲۰۶ نفر به این بیماری حکایت دارد.

ویروس کرونا در اسپانیا تاکنون طبق آمار رسمی ۱۰ فوتی بر جای گذاشته و ۴۴۱ نفر هم در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تعداد مبتلایان به این بیماری در سوئیس به ۲۶۸ نفر رسیده و اکنون کرونا در ۲۰ کانتون از مجموع ۲۶ کانتون این کشور شناسایی شده است. ۵۵ درصد از مبتلایان در این کشور، مرد و ۴۵ درصد زن هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در هلند ۱۴۹، بلژیک ۸۱، جمهوری چک ۱۹، رومانی ۱۱، مجارستان و لهستان ۵ نفر اعلام شده است. تعداد مبتلایان در کرواسی به ۱۲ نفر افزایش یافته و از مقدونیه شمالی هم خبر رسیده که سه نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.