۰ نفر

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های دریانوردی با پاکستان

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲:۴۷
کد خبر: 422201
آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های دریانوردی با پاکستان

جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها میان وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی کشور با همتایان پاکستانی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان روز چهارشنبه با «سید علی حیدر زیدی» وزیر امور دریانوردی این کشور دیدار و طرفین در خصوص گسترش مناسبات مشترک از جمله همکاری‌ها در حوزه بنادر و کشتی‌رانی گفت‌وگو کردند.
سفیر ایران در این دیدار بر لزوم پیگیری توافق‌های صورت گرفته در جریان سفر نخست‌ وزیر پاکستان به ایران از جمله در زمینه بنادر و همکاری‌های دریایی تأکید کرد.
حسینی با اشاره به اهمیت استمرار رایزنی‌های دوجانبه برای ارتقای مناسبات اقتصادی، خواستار گسترش ارتباطات مردمی میان ایران و پاکستان از جمله گسترش توریسم تفریحی، سلامت و مذهبی شد.
وزیر امور دریانوردی پاکستان نیز در این نشست از گسترش همکاری‌ها با طرف ایرانی در حوزه بنادر و دریا استقبال کرد.
سید علی حیدر زیدی همچنین درخصوص مبارزه کرونا و لزوم تداوم رایزنی‌های مستمر میان دو کشور برای عبور از شرایط فعلی تأکید کرد.
وی، ضمن ابراز همدردی با ملت ایران در خصوص شیوع ویروس کرونا، از مواضع وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مسلمانان هند قدردانی کرد.
طرفین در این جلسه، آخرین شرایط تردد اتباع ایران و پاکستان در مرز مشترک و ناوگان حمل و نقل دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
وزارت امور دریانوردی پاکستان نیز در بیانیه‌ای در خصوص دیدار سفیر ایران‌ گفت: طرفین بر تحکیم روابط تجاری میان دو کشور توافق کردند.
در این بیانیه آمده است: حسینی و زیدی بر ضرورت تقویت امنیت در نوار مشترک مرزی، مقابله مؤثر با پدیده قاچاق در مرزهای مشترک و همچنین قانون‌مند کردن فعالیت‌های تجاری میان دو کشور تأکید کردند.