۰ نفر

کرونا موزه لوور را تعطیل کرد

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۴۵
کد خبر: 421198
کرونا موزه لوور را تعطیل کرد

دولت فرانسه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس فراگیر کرونا در کشور، روز یکشنبه از تعطیلی موزه لوور و همه کنسرت‌ها در شهرهای مختلف خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط مدیر کل سلامت و بهداشت فرانسه ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور یکصد نفر اعلام شده که از این تعداد، 86 نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی فرانسه بستری شده اند. وضعیت جسمانی تعدادی از آنها وخیم اعلام شده است. 

دولت فرانسه به منظور تسهیل خدمات رسانی به مردم این کشور و پاسخ دادن به پرسش های آنها درباره بیماری کرونا، شماره تلفن سبزی را اختصاص داده است تا مردم بتوانند از راه های روند پیشگیری به این بیماری مطلع شوند.

در اقدامی دیگر،  دولت فرانسه امروز اعلام کرد موزه لوور در پاریس که روزانه محل بازدید هزاران فرانسوی و جهانگرد خارجی است، تا اطلاع ثانوی تعطیل است. همچنین دولت فرانسه دستور داده است تمامی کنسرت ها در همه شهرهای فرانسه تا اطلاع ثانوی لغو شود.

روز گذشته نیز،  «اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه به خبرنگاران گفت: همه تجمعات عمومی بیش از پنج هزار نفر در محیط‌های سربسته به طور موقت در سراسر فرانسه ممنوع است.

در این میان، مسابقه دوی استقامت ۲۰۲۰ پاریس که قرار بود اول مارس (۱۱ اسفند) با حضور ۴۴ هزار دونده برگزار شود، لغو شده است.

همچنین به دنبال مشاهده مواردی از ابتلا به بیماری کرونا در یک پایگاه نظامی در شمال فرانسه، وزارت دفاع این کشور اقدام‌های لازم برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری را در این پایگاه به عمل آورده است.

فلورانس پارلی وزیر نیروهای مسلح فرانسه نیز در توییتی، از نشست خود با مسوولان وزارت نیروهای مسلح این کشور در پایگاه نظامی کریل، به دنبال موارد ابتلا در این پایگاه به کرونا ویروس کرونا، خبر داده و نوشته است: در تمامی مناطق و پایگاه‌های نظامی اقدام‌های احتیاطی از جمله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر عزیمت و بازگشت سربازان از ماموریت انجام شده است.
وی افزود: تحقیقات اپیدمیولوژیک در حال انجام است و از نزدیک درحال بررسی وضعیت هستیم. پارلی همچنین از لغو فعالیت‌های جمعی و تعلیق هرگونه ورود و خروج از این پایگاه خبر داد.

کرونا ویروس کرونا در ۵۰ کشور سراسر جهان پخش شده است. این بیماری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و بالغ بر ۸۳ هزار نفر دیگر را آلوده کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری د.پ.آ آلمان، وزیران بهداشت و درمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه (۱۶ اسفند) برای بررسی راه‌های مشترک مقابله با گسترش کرونا ویروس کرونا، در بروکسل برای دومین بار تشکیل جلسه فوق‌العاده می‌دهند.

وزیران بهداشت اتحادیه اروپا در این نشست که دومین جلسه فوق العاده آنها در خصوص کرونا خواهد بود، آخرین گزارش‌های مربوط به این ویروس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

شیوع ناگهانی کرونا در ایتالیا که از هفته گذشته در مناطق لومباردی و ونتو در شمال ایتالیا آغاز شد، این کشور را به درگیرترین کشور اروپایی در خصوص این بیماری تبدیل و فعالیت‌های اقتصادی را با اختلال جدی رو به رو کرده است. طبق آخرین آمارها شمار قربانیان این بیماری در ایتالیا به ۲۱ نفر رسیده است.