۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ضربه کرونا به سهام آمریکا/ تاثیر ویروس کرونا بر ارزش بیت‌کوین

۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۲
کد خبر: 420567
ضربه کرونا به سهام آمریکا/ تاثیر ویروس کرونا بر ارزش بیت‌کوین

گسترس ویروس کرونا سبب ترس و وحشت جدیدی در میان سرمایه‌گذاران شده و موجب تصمیم آنها برای فروش اوراق بهادار و روی آوردن به سوی دارایی‌های ایمن‌تر مانند طلا و اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا شده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس گزارشات به دست آمده، تا کنون 47 کشور سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌ است که این موضوع، لغو بسیاری از پروازها، مختل شدن حمل و نقل و به مشکل خوردن تجارت جهانی را به دنبال داشته است.

گفتنی است که سهام آمریکا برای ششمین روز متوالی سقوط خود را تجربه کرد، بازده خزانه‌داری به پایین‌ترین حد خود رسید و قیمت طلا تقریبا به بالاترین سطح خود طی هفت سال اخیر صعود کرد.

همچنین، قیمت بیت‌کوین، با 1.4 درصد افزایش به 8 هزار و 902 دلار رسید و برخی از رمزارزهای محبوب نیز مانند اتر، افزایش قیمت را تجربه کردند.

تحلیلگران شرکت گلدمن ساکس، در گزارشی که روز پنجشنبه ارائه کردند هشدار دادند که این ویروس می‌تواند زنجیره تامین کارخانه‌ها، کاهش تقاضا برای صادرات و در نهایت کاهش خروجی اقتصادی چین، آمریکا و نقاط دیگر را به همراه داشته باشد. این شرکت همچنین هشدار داد که ادامه شیوع این ویروس، قادر به نابود کردن تمام سودهای انباشته شده شرکت‌های بزرگ خواهد شد.

تحلیلگران بانک مرکزی آمریکا نوشتند که ویروس کرونا به بازارهای جهانی رسیده است.

قابل ذکر است با توجه به اینکه نرخ بهره عمومی در حال حاضر تقریبا در پایین‌ترین حد تاریخی خود قرار دارد، انتظار نمی‌رود تا بهبود وضعیت فعالیت‌های اقتصادی چین و نشانه‌هایی از مهار جهانی، افزایش یابد.

به گفته تحلیلگران، در حالی که بیشتر سرمایه‌گذاران آمریکا به کاهش تاثیر ویروس در بازار نرخ امیدوار هستند، باید اشاره کرد که اوضاع بدتر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روز چهارشنبه در حساب توییتر خود نوشت: " اخبار جعلی در رسانه‌ها باعث شده ویروس کرونا به بدترین شکل ممکن به نظر برسد که در حال حاضر سبب وحشت بازار نیز شده است."

اما از آنجایی که اقتصاد آمریکا با خطر جدیدی روبرو شده، ممکن است شانس انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ماه نوامبر، صدمه ببیند.

شایان ذکر است که شرکت s&p500 که یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های آمریکا به شمار می‌رود، تا کنون 7 درصد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده است.

همچنین، بازده اوراق خزانه‌داری 10ساله آمریکا با 0.02 درصد کاهش به 1.29 درصد رسید که رکورد پایین‌ترین حد خود را زده است.

معاملات آتی طلا در بورس کالای نیویورک در روز پنجشنبه کمی تغییر کرد و باید گفت که در اوایل هفته، با رسیدن هر اونس به 1662 دلار، به بالاترین قیمت هفت ساله خود نزدیک شد.

قیمت بیت‌کوین نیز در اوایل این هفته، به دلیل وحشت از شیوع ویروس کرونا سقوط کرد و به 8 هزار و 627 دلار رسید که کمترین میزان خود در طول یک ماه بود. اما خوش‌بینی در روز پنجشنبه به این رمزارز مشهور بازگشت و افزایش قیمت را تجربه کرد.