۰ نفر

نگرانی شدید ترامپ از سقوط بازارهای مالی آمریکا به خاطر کرونا

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۳۴
کد خبر: 420136
نگرانی شدید ترامپ از سقوط بازارهای مالی آمریکا به خاطر کرونا

چند نفر از نزدیکان ترامپ می‌گویند وی به شدت نگران سقوط بازارهای مالی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا که حالا به کرواسی، سوئیس، اتریش و برزیل رسیده، است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته بورس‌های بین‌المللی به خصوص بورس آمریکا بدترین عملکرد روزانه را طی چند سال گذشته داشته‌اند که دلیل آن نگرانی سهامداران نسبت به تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر رشد اقتصاد جهانی است.

حالا خبر می‌رسد که دو نفر از نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گویند که وی به شدت نگران افت بورس‌های آمریکا در شرایط کنونی است.

خبرها حاکی از آن است که ویروس کرونا به کرواسی، سوئیس، اتریش و برزیل رسیده است و سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید شکی نیست که شیوع کرونا به این کشور هم خواهد رسید فقط معلوم نیست کی این اتفاق می‌افتد.

روزنامه واشنگتن پست می‌گوید: دو نفر از نزدیکان ترامپ که خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که ترامپ خیلی نگران شرایط کنونی در بازارهای مالی آمریکاست و به مقامات آمریکایی گفته است که درباره ورود کرونا به آمریکا و تأثیرات آن اظهارنظر نکنند. ترامپ می‌ترسد این اظهارنظرها به بی‌ثباتی و تشویش بیشتر در بازارهای مالی بیشتر منجر شود. 

علی‌رغم آنکه روز گذشته و پس از سقوط بازارهای آمریکا در روز دوشنبه بازار مثبت شروع کرد، اما پس از آن بورس‌های آمریکایی منفی شد و شاخص داوجونز 879 واحد ریخت و مجموع افت این شاخص طی چند روز گذشته به 1900 واحد رسید.