۰ نفر

نگرانی مقامات بانک‌های مرکزی برای مقابله با کرونا

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۴۸
کد خبر: 419325
نگرانی مقامات بانک‌های مرکزی برای مقابله با کرونا

استیون منوچین وزیر خزانه داری امریکا روز یکشنبه گفت: بانک‌ های مرکزی در حال بررسی گزینه‌های پاسخ به تاثیر اقتصادی ویروس کرونا هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزیر خزانه داری آمریکا در جمع خبرنگاران در نشست گروه ۲۰ گفت: بانک‌های مرکزی در صورت لزوم گزینه‌هایی را برای پاسخگویی به شیوع سریع ویروس کرونا بررسی می‌کنند.  

منوچین بعد از دیدار با وزرای اقتصادی کشورهای گروه ۲۰ گفت: خیلی زود است که درباره تأثیر طولانی مدت شیوع ویروس مرگبار کرونا سخن بگوییم، اما طی سه تا چهار هفته آینده مشخص خواهد شد.  

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه افزود: من نمی‌خواهم در مورد سیاست‌های پولی اظهار نظر کنم، اما بدیهی است که بانک‌های مرکزی گزینه‌های مختلفی را در دست بررسی دارند، زیرا شیوع ویروس کرونا تأثیراتی بر اقتصاد خواهد داشت.  

وزیران مالی و بانک‌های مرکزی گروه ۲۰ در دو روز گذشته در ریاض پایتخت عربستان گردهم آمدند تا برای بررسی چالش‌های اقتصادی جهانی مهم، تمرکز بر آینده رشد اقتصادی و مقررات جدید شبکه‌های دیجیتالی مالیاتی جهان به بحث و گفت و گو بپردازند.  

تمرکز این نشست بر چشم‌انداز رشد اقتصادی و تنظیم قوانین جدیدی برای اعمال مالیات بر شرکت‌های دیجیتالی جهانی است.  

سران گروه ۲۰ در ریاض همچنین تاثیر بالقوه شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهند. این نشست در اوج هشدارها در مورد شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است.