۰ نفر

ابراز همدری نخست‌وزیر انگلیس با چین

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۰۳
کد خبر: 417986
ابراز همدری نخست‌وزیر انگلیس با چین

پس از گذشت نزدیک به دو ماه از شیوع ویروس مرگبار کرونا، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین مراتب همدردی خود را با ملت این کشور ابراز کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرده که رئیس جمهوری چین در این تماس تلفنی، از حمایت‌های دولت لندن و اهدای تجهیزات پزشکی به این کشور تقدیر کرده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس علاوه بر شهرها و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.
آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، انگلیس، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده‌اند.

تازه‌ترین آمار کمیسیون بهداشت ملی چین شمار کل مبتلایان کرونا را ۷۳ هزار و ۴۳۳ نفر ذکر می‌کند که ۷۲ هزار و ۴۳۶ نفر از آنها در چین هستند.
شمار کسانی که براثر کرونا فوت شده‌اند به یک‌هزار و ۸۷۳ نفر رسیده است و ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر تاکنون درمان شده‌اند.
وزارت امور خارجه انگلیس تاکنون حدود ۲۰۰ شهروند این کشور را با پرواز چارتر از چین بازگردانده است.  
هم زمان پلیس انگلیس به دستور دولت این کشور برای مهار و اعمال سیاست قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش دفتر نخست‌وزیری انگلیس، جانسون و «جین پینگ» درباره توسعه روابط اقتصادی در دوره پسا برگزیت نیز گفت‌وگو کردند.
انگلیس پس از موافقت با مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم در این کشور، با انتقاد شدید کاخ سفید مواجه شده است.
اختلافات دو طرف به حدی رسیده که چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلفن را روی جانسون قطع کرد و هشدار داد، تصمیم دولت لندن راه دو کشور در حوزه امنیت ملی از هم جدا می‌کند.