۰ نفر

رشد اقتصادی روسیه نصف شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۵۷
کد خبر: 416807
رشد اقتصادی روسیه نصف شد

اقتصاد روسیه در سال ۲۰۱۹تنها ۱.۳درصد رشد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اقتصاد روسیه در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر تنها ۱.۳ درصد رشد کرد که تقریبا نصف رشد ۲.۵ درصدی سال ۲۰۱۸ این کشور و هم‌چنین ۰.۳ درصد کمتر از رقم پیش‌بینی شده قبلی بوده است.

تجارت خارجی یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش محسوس رشد اقتصادی روسیه بوده و در سال ۲۰۱۹ رشد منفی ۲.۱ درصدی داشته است. هم‌چنین میزان مصارف خانوارها با یک درصد کاهش از ۳.۳ درصد به ۲.۳ درصد رسیده است.

از سوی دیگر دولت میزان مخارج خود را از ۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۲.۸ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش داده است. هم‌چنین در سه ماهه پایانی سال رشد اقتصادی روسیه ۱.۷ درصد اندازه گیری شده که ۰.۸ درصد بیشتر از رشد فصلی سه ماهه سوم بوده است.

متوسط رشد اقتصادی روسیه در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۹۴ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۱۲.۱ درصدی سه ماهه پایانی سال ۱۹۹۹ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی ۱۱.۲ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ بوده است.

هم چنین نرخ تورم کره جنوبی در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه ۰.۸ درصد نسبت به مدت مشابه منتهی به دسامبر افزایش یافت و به ۱.۵ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۴ درصد بیشتر از انتظارات فعالان بازار بود، بالاترین تورم ثبت شده در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا از نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون محسوب می‌شود.

در بین بخش‌های مختلف، تورم حمل و نقل با ۶.۲ درصد بیشترین نقش را در افزایش نرخ تورم داشته و پس از این بخش نیز مواد غذایی و نوشیدنی با ۱.۸ درصد و مراقبت های درمانی با ۱.۷ درصد قرار دارند. کمترین تورم نیز مربوط به رستوران و هتلداری با تورم ۱.۲ درصدی بوده است.

نرخ تورم آب و برق با منفی ۴.۱ درصد به کمترین سطح تاریخ خود رسید. در حوزه حمل و نقل تورم  منفی ۱.۶ درصد، ارتباطات منفی ۱.۸ درصد و فرهنگ و آموزش منفی ۱.۳ درصد نیز به ثبت رسید. بر مبنای ماهانه نرخ تورم کره جنوبی ۰.۶ درصد اندازه‌گیری شد که ۰.۴ درصد بیشتر از نرخ تورم ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ تورم کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲۲ درصد بوده که کمترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۱۹ با منفی ۰.۴ درصد و بیشترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر ۱۹۸۰ با ۳۲.۵ درصد بوده است.