۰ نفر

کنگره آمریکا: تلفات انتقام موشکی ایران شفاف‌سازی شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۳:۰۱
کد خبر: 414865
کنگره آمریکا: تلفات انتقام موشکی ایران شفاف‌سازی شود

نماینده‌های کنگره آمریکا خواستار شفاف‌سازی درباره تلفات انتقام موشکی ایران شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دو قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا با نگارش نامه‌ای خطاب به وزارت دفاع آمریکا خواستار شفاف‌سازی درباره تلفات این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» عراق شده‌اند. 

«بیل پارسل»، نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا و «دان بیکن»، نماینده ایالت نبراسکا در همین مجلس این نامه را نوشته‌اند.

پارسل در حساب کاربری‌اش در توئیتر عکسی از این نامه دو صفحه‌ای منتشر کرده و در توضیح نوشته پنتاگون بعد از حمله موشکی ایران در روز ۸ ژانویه «دست‌کم ۵ بار» ارقام مربوط به تلفات نظامیان آمریکا را اصلاح کرده است. 

او نوشته است: «امروز من و دان بیکن، فشارها را ادامه دادیم تا پنتاگون درباره وضعیت نیروهایمان پاسخ داده و شفاف‌سازی کامل کند.»

در جمله آغازین نامه این دو نماینده جمهوری‌خواه به تلاش‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای کوچک‌نمایی تلفات نظامیان این کشور در حمله موشکی ایران اشاره شده است.

در این بخش آمده است: «بعد از حمله ایران در روز ۸ ژانویه به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» رئیس‌جمهور ترامپ سخنانی را برای کوچک نشان دادن میزان جدی بودن آسیب‌های مغزی واردآمده به نیروهای آمریکایی در این حمله مطرح کرد.»