۰ نفر

کوشنر معامله قرن را در شورای امنیت ارائه می‌دهد

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۳۴
کد خبر: 414575
کوشنر معامله قرن را در شورای امنیت ارائه می‌دهد

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه در نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل به ارائه طرح سازش تحملیلی آمریکا بپردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری اعلام کردند که واشنگتن خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل برای ارائه طرح سازش تحمیلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این نشست قرار است روز پنجشنبه برگزار شود و «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در این نشست به ارائه معامله قرن می‌پردازد.

این نشست تنها چند روز پیش از سفر ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل انجام می‌شود. عباس قصد دارد در این سفر مخالفت فلسطین با این طرح را اعلام کرده و خواستار اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی درباره فلسطین شود.

سازمان همکاری اسلامی نیز امروز در «جده» مقر خود در غرب عربستان در جلسه‌ای فوق‌العاده، طرح صلح آمریکا برای فلسطین را به بحث گذاشت، و ضمن رد آن، خواستار «عدم پذیرش هر تلاشی شد که پاسخگوی حقوق غیرقابل بحث فلسطینی‌ها نیست».

این نشست که نمایندگان سعودی و امارات در آن حاضر نشدند طرح آمریکا را محکوم کنند، دو روز پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب برگزار شد که در آن جلسه نیز طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» رد شده بود.