۰ نفر

توئیت سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۲۹
کد خبر: 413729
توئیت سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا

سفیر چین در ایران عنوان کرد: امیدوارم همگان توجه داشته باشند که سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی‌کند محدودیت‌های سفر یا تجارت با چین را اعمال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «چانگ هوا» سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور و اقدامات صورت گرفته در برخی کشورها در خصوص محدودیت سفر به چین و تجارت با این کشور در صفحه توئیترش نوشت: «امیدوارم همگان توجه داشته باشند که: سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی کند محدودیت های سفر یا تجارت با چین اعمال کنند.»

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت جهانی شامگاه دیروز پنجشنبه دهم بهمن ماه و در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد ولی سازمان مذکور به ممنوعیت تجارت با چین و سفر به این کشور که منشأ ویروس کشنده کروناست، توصیه نکرد.

در پی شیوع این ویروس در ووهان چین و انتشار آن در برخی شهرهای دیگر چین و مشاهده نمونه هایی از از ابتلای افراد به ویروس مذکور در سایر نقاط جهان، برخی کشورها به خاطر نگرانی از شیوع این ویروس، پروازهای خود به چین را متوقف کرده و کنترل ها در مرزها را تشدید کرده اند.فرانسه، ترکیه، انگلیس و مصر از جمله این کشورها هستند. 

بر اساس آخرین آماری که از افراد مبتلا به کرونا منتشر شده، ۱۷۰ تن در چین کشته شده و بیش از ۷۷۰۰ تن دیگر به این ویروس آلوده‌اند. هم‌اکنون ۱۵ کشور در سطح جهان با این ویروس درگیر هستند و آمار آن در آمریکا به ۸ فرد مبتلا رسیده است.

مقامات چین همچنین تلاش دارند با اعمال محدودیت‌هایی از قبیل قرنطینه کردن ساکنان این شهر و ممنوعیت آمد و شد غیر ضروری، آن را کنترل کنند.

لازم به ذکر است در همین خصوص نیز «سعید نمکی» وزیر بهداشت ایران امروز در توئیترش نوشت: «در‌ نامه‌ای از آقای جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی(هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود،همچنین تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام و‌رودی‌های کشور از آغاز شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند.»