۰ نفر

مسکو: بی‌تاثیری تغییرات دولت روسیه بر سیاست‌ خارجی

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 410359
مسکو: بی‌تاثیری تغییرات دولت روسیه بر سیاست‌ خارجی

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، تغییر نخست‌وزیر و کابینه، به تغییر در سیاست خارجی این کشور نمی‌انجامد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، تغییر نخست‌وزیر و کابینه دولت روسیه بر سیاست خارجی این کشور تأثیری نخواهد داشت.

ریابکوف روز جمعه گفت: «سیاست خارجی روسیه بر تقویت جایگاه کشور در جهان مبتنی است و در راستای منافع توسعه پیشروی ما بوده و منافع و کامیابی شهروندان را تضمین می‌کند و این سیاست‌ها ادامه خواهند داشت. من در این شکی ندارم».

وی افزود: «در فدراسیون روسیه سیاست خارجی توسط رئیس جمهور تعیین می‌شود و چیزی به آن افزوده نمی‌شود».

روز چهارشنبه، «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر و اعضای کابینه او استعفای خود را اعلام کردند. در پی این استعفا «میخائیل میشوستین» رئیس خدمات مالیاتی فدرال روسیه به‌عنوان جایگزین مطرح شد و توانست با کسب اکثریت آرای پارلمان این مقام را تصاحب کند.

ریابکوف همچنین درخصوص نشست روز یکشنبه در برلین با محور صلح در لیبی گفت: «اگر تمامی طرف‌ها اراده سیاسی آن را داشته باشند، فکر می‌کنم رسیدن به توافقاتی که در مسکو تنظیم شد میسر باشد اما تلاش و انعطاف بیشتری مورد نیاز است».

هم‌اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. پارلمان طُبرُق در شرق لیبی که تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و «خلیفه حفتر» فرماندهی آنان را بر عهده دارد. در سوی دیگر لیبی دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور واقع شده که تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا است و سازمان ملل آن را به رسمیت می‌شناسد.

حفتر روز سه شنبه از مذاکرات صلحی که در مسکو در حال انجام بود، بدون امضای توافق آتش‌بس خارج شد. ترکیه در واکنش به این اقدام گفت درسی به او خواهد داد که مستحق آن باشد.