۰ نفر

نماینده کنگره آمریکا: ترامپ سربازان آمریکایی را فروخته است

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۲:۴۳
کد خبر: 409446
نماینده کنگره آمریکا: ترامپ سربازان آمریکایی را فروخته است

در پی مطرح شدن اظهار نظر جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه عربستان سعودی یک میلیارد دلار پول را به بانکی به منظور استقرار سربازان آمریکایی در خاک خود واریز کرده است، یک نماینده کنگره آمریکا ترامپ را متهم به فروختن سربازان کشورش کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: ما روابط خوبی با عربستان داریم و من به آن ها گفتم گوش کنید شما یک کشور بسیار ثروتمند هستید. اگر خواستار حضور سربازان آمریکایی بیشتر در خاک خود هستید من می‌فرستم اما شما باید برای آن پول پرداخت کنید. آن‌ها به ما به خاطر این مسئله پول پرداخت می‌کنند و هم اکنون نیز یک میلیارد دلار در یک بانک به این منظور واریز کرده‌اند.

ترامپ در ادامه درباره اینکه کره جنوبی نیز ۵۰۰ میلیون دلار را به منظور دفاع سربازان آمریکایی از خاکش در برابر کره شمالی پرداخت می‌کند، صحبت کرد هر چند که مشخص نیست ترامپ به کدام مورد از پرداخت پول اشاره داشته است.

جاستین آماش، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که چندی پیش حزب جمهوری خواه را در اعتراض به ترامپ ترک کرد، رئیس‌جمهور آمریکا را متهم به فروختن سربازان آمریکایی کرد.

جاستین آماش همچنین ترامپ را متهم به زیر پا گذاشتن وعده انتخاباتی خود در خصوص خارج ساختن سربازان آمریکایی از خاورمیانه کرد و گفت: ترامپ تنها دارد سربازان آمریکایی را به دیگر بخش‌های خاورمیانه منتقل می‌کند. او دارد سربازان ما را دوباره به عراق و عربستان برمی‌گرداند و از نیروهای ما تقریبا به عنوان مزدورهای پولی استفاده می‌کند که تا زمانی که عربستان این پول را پرداخت کند به آنجا می‌روند.

ماه اکتبر پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور با استقرار تعداد بیشتری از نظامیان و سلاح‌های آمریکایی در خاک این کشور موافقت کردند. آمریکا نیز از استقرار حدود سه هزار سرباز خود در این کشور حوزه خلیج فارس به همراه اسکادران‌ جنگنده‌ها و پرسنل دفاع هوایی خبر داد.