۰ نفر

پلوسی: شواهد کافی برای عزل ترامپ از قدرت وجود دارد

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۴۶
کد خبر: 409396
پلوسی: شواهد کافی برای عزل ترامپ از قدرت وجود دارد

استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مجلس سنای این کشور نزدیک‌تر می‌شود. نانسی پلوسی، رهبر حزب اپوزیسیون در مجلس نمایندگان به این باور است که شواهد کافی برای عزل رئیس جمهور از قدرت وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دویچه وله، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به این باور است که در جریان تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ «شواهد کافی» جمع آوری شده است. او ابراز داشته است که این شواهد «برای عزل ترامپ از قدرت کافی» است.

قرار است دموکرات‌ها که در مجلس نمایندگان اکثریت را دارند، این هفته قضیه استیضاح رئیس جمهور را به مجلس سنا راجع کند. پس از آن مجلس سنا راجع به آینده سیاسی ترامپ تصمیم می‌گیرد. پلوسی می‌خواهد برای تصویب قطعنامه‌ای در این رابطه روز سه شنبه با فراکسیون پارلمانی حزب دموکرات دیدار داشته باشد.

هنوز کاملاَ واضح نشده که استیضاح ترامپ در مجلس سنا چگونه پیش برده می‌شود. دموکرات‌ها برعلاوه دیگر موارد، می خواهند که در مجلس سنا نیز اظهارات شاهدان مورد استماع قرار گیرد. اما جمهوریخواهان و دونالد ترامپ آن را رد می‌کنند.

پلوسی گفته است که تاخیر استیضاح ترامپ در مجلس سنا در نتیجه اختلاف‌ها هم مزیت‌هایی داشته است. او از جمله به فاش شدن ایمیل‌های مرتبط با قضیه اوکرایین و آمادگی جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ به شهادت دادن اشاره کرده است.

ترامپ گفته است: وقتی اشتباهی نکرده ام، چرا لکه استیضاح بر نام من زده شود؟

سوء استفاده از مقام؟

مجلس نمایندگان زیر کنترول حزب دموکرات در اواسط دسمبر رای داد که ترامپ مورد استیضاح قرار بگیرد. اپوزیسیون دموکرات رئیس جمهور را متهم کرده است که از مقام خود سوء استفاده کرده و اوکرایین را زیر فشار قرار داده است تا علیه رقیب دموکرات‌اش جو بایدن تحقیق کند. بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر خواهد بود.

با توجه به این که حزب جمهوریخواه ترامپ در مجلس سنا اکثریت دارد، عزل او از قدرت بسیار غیرمحتمل به نظر می‌رسد. ترامپ خودش در یک پیام تویتری ابراز داشته است که فکر نمی‌کند استیضاح منجر به کنار زدن او از قدرت گردد. او نوشته است: «وقتی من کار اشتباهی نکرده ام، چرا لکه استیضاح بر نام من زده شود؟»