۰ نفر

شیکاگو تریبون: ترامپ آمریکا را در شرایط جنگی قرار داده‌ است

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱:۴۹
کد خبر: 409138
شیکاگو تریبون: ترامپ آمریکا را در شرایط جنگی قرار داده‌ است

روزنامه شیکاگو تریبون روز یکشنبه نوشت: سیاست‌های جنگ طلبانه ترامپ در خاورمیانه مردم و کشور آمریکا را در شرایط جنگی قرار داده‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با گذشت بیش از یک هفته از شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی سپاه قدس ایران توسط نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد، روزنامه شیکاگو تریبون نوشت: دونالد ترامپ با سیاست‌های جنگ طلبانه به خصوص علیه ایران درگیری‌های شدیدی در خاورمیانه ایجاد کرده و سیاست های وی یک صحنه دردناک در سراسر جهان ایجاد کردهاست که بخش اعظم آن در پشت صحنه صورت می‌گیرد.  

براساس این گزارش، در حالی که رهبران و دیپلمات‌های اروپایی و منطقه خاورمیانه به دنبال خودداری و اجتناب از وقوع جنگ جدید در جهان هستند، اما کاخ سفید و پنتاگون و مشاوران ترامپ به دنبال اجرا کردن دستورات اعزام سربازان بیشتر به منطقه خاورمیانه هستند.  

شیکاگو تریبون نوشت : با افزایش تنش در منطقه، حکام سعودی اظهار نگرانی کرده و حتی خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در هفته گذشته برای رایزنی با مقامات کاخ سفید و به امید کاهش تنش عازم کاخ سفید شد و رهبران اروپایی نیز در تلاش‌ بوده تا از تحرکات نظامی و تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند.