۰ نفر

موسوی: رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه هوایی

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۱۵
کد خبر: 408846
موسوی: رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه هوایی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کارگروه ویژه رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه تاسف بار هوایی اخیر در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس موسوی با اظهار تاسف عمیق از درگذشت ۱۷۶ نفر از مسافران و کادر پرواز تهران - کی‌یف و اعلام مراتب همدردی با خانواده و بازماندگان این حادثه دلخراش اعلام کرد: در اجرای دستور اکید رییس جمهوری اسلامی ایران و تاکید وزیر امور خارجه برای رسیدگی فوری به مسایل کنسولی جانباختگان این حادثه تاسف بار، یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان این وزارت خانه با ماموریت رسیدگی به درخواست های خانواده های بازماندگان و انجام خدمات مورد نیاز تشکیل شده است.

موسوی افزود: همچنین دستورات لازم به کلیه نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر داخلی و فرودگاهی خود برای رسیدگی ویژه به درخواست‌های مرتبط با این موضوع صادر کرده است.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه خود را داغدار و شریک غم فقدان تک تک جانباختگانی می داند که عمدتا از میان جوانان، نخبگان و دانشگاهیان کشورمان بودند و امیدوار است این خدمات کوچک، تسلی بخش ذره ای از اثرات بسیار این مصیبت بزرگ باشد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.