۰ نفر

تخت‌روانچی: محل برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی را هدف قرار دادیم

۲۰ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۱۳
کد خبر: 408608
تخت‌روانچی: محل برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی را هدف قرار دادیم

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده گفته ایران محلی را هدف قرار داده که برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی در آن انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مجید تخت‌ روانچی»، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای روز جمعه گفته هدف از حمله ایران به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی نشان دادن دقت موشک‌های ایران بوده است. 

تخت‌روانچی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «قبل از آنکه اقدام نظامی انجام دهیم گفتیم که باید زمان و مکان آن را انتخاب کنیم و مکانی را انتخاب کردیم که حمله به سردار قاسم سلیمانی انجام شد.»

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در ادامه اضافه کرد: «و ما تعداد بالای تلفات را به عنوان عنصری اساسی در محاسباتمان در نظر نگرفتیم.»

تخت روانچی در ادامه در پاسح به این سوال که آیا ایران تلاش کرده از کشتن آمریکایی‌ها اجتناب کند گفت: «من نظامی نیستم، نمی‌توانم دقیقاً بگویم چه اتفاقی افتاده است. اما چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که این هدف به این دلیل انتخاب شده بود که نشان دهد ما قادر هستیم مکانی را که برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی در آن انجام شده هدف قرار دهیم.»

او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا ایران جلوی اقدامات حزب‌الله لبنان یا گروه‌های داخل عراق را خواهد گرفت گفت: «ما مسئول اقداماتی که دیگران انجام می‌دهند نیستیم. وظیفه ما این نیست که بگوییم افراد این کار را بکنند یا نکنند.»