۰ نفر

ادعای تکراری پامپئو درباره ترور سردار سلیمانی

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷
کد خبر: 407391
ادعای تکراری پامپئو درباره ترور سردار سلیمانی

وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگری سعی کرد لفاظی‌های تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ایران را توجیه کرده و به آن جنبه قانونی ببخشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگر به توجیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران پرداخته و درباره اظهارات تهدیدآمیز او که اخیرا درباره اقدام نظامی علیه ایران و از جمله اماکن فرهنگی طرح کرده است در گفت‌گو با این شبکه بیان کرد: مردم آمریکا باید بدانند که ما تردید نخواهیم کرد. ما در حفاظت از منافع آمریکایی جسور بوده و این کار را به طریقی انجام خواهیم داد که با قانون مطابقت داشته باشد.

پمپئو با نادیده گرفتن اقداماتی که اخیرا دولت آمریکا با انجام دادن آن‌ها تا حد زیادی موجب افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن شده است، اظهار کرد: ما در تلاشیم آن بازدارندگی را که به وضوح به آن نیاز است و به طور مستقیم، ناشی از موقعیت بدی در برابر حکومت ایران است که دولت قبلی[آمریکا] ما را در آن قرار داده است. ما راهبردی را پیش برده‌ایم تا ایران را متقاعد کنیم که مانند کشوری عادی رفتار کند.

این اظهارات پمپئو در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا به تازگی با صادر کردن دستور اقدام تروریستی به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران، لفاظی‌های تهدیدآمیزی مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران انجام می‌دهد و تنش‌ها را بیش از پیش میان تهران و واشنگتن شدت بخشیده است.

این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واکنش به تاکید مکرر مقامات عالی کشورمان است که از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بارها تاکید کرده‌اند که پاسخی قاطع و دردناک در زمان و مکان مناسب به این جنایت آمریکا خواهند داد.