۰ نفر

سفیر انگلیس: شرکای اروپایی به برجام پایبند هستند

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۲:۲۸
کد خبر: 406489
سفیر انگلیس: شرکای اروپایی به برجام پایبند هستند

«راب مک‌ایر» سفیر انگلیس در ایران با انتشار پیامی بر پایبندی شرکای اروپایی به برجام و «رساندن ایران به مزایا لازم، حتی فراتر از آن تعهدات» تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مک‌ایر در پیامی تصویری به زبان فارسی که چهارشنبه به مناسبت سال نوی میلادی در صفحه رسمی سفارت انگلیس در ایران منتشر کرد، اظهار داشت: سال نو زمان امیدواری است. من امیدوارم که بتوانیم در سال ۲۰۲۰ به چالش‌های دشوار بین ایران و جامعه بین‌الملل بپردازیم، مثل برجام، امنیت منطقه و حقوق بشر. همچنین بتوانیم با هم در زمینه مشکلاتی مثل تغییرات اقلیمی که همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همکاری کنیم.
وی افزود: ما به عنوان شرکای اروپایی برجام با اینکه آمریکا از آن بیرون رفته، تمام سعی خود را می‌کنیم که این توافق عملی شود. ما به تمامی تعهداتمان در این توافق پایبندیم و برای رساندن ایران به مزایای لازم، حتی فراتر از آن تعهدات نیز می‌رویم.
سفیر انگیس گفت: من امیدارم که ایران از این فرصت استفاده کند تا با ما و دیگر کشورهایی که خواهان برقراری صلح و شکوفایی در منطقه هستند همکاری کند.
مک‌ایر در بخش دیگری از پیام خود گفت: ایران با چالش‌های سنگین اقتصادی مواجه است و اقدامات ایران در زمینه هسته‌ای برای جامعه بین‌الملل نگران کننده است و به حل مشکلات اقتصادی کمک نمی‌کند. این اقدامات برجام را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی شد: سال ۲۰۲۰ سال مهمی برای موضوع مهمی است که برای همه مردم جهان اهمیت دارد: مساله حقوق بشر. در سال آینده جامعه بین‌الملل به ترغیب ایران برای عمل به استانداردهای حقوق بشر بین‌الملل که شامل محاکمات عادلانه و آزادی بیان است، ادامه خواهد داد.
وی در پایان گفت: من امیدوارم که سال جدید فرصتی برای تفاهمات بیشتر باشد تا ما بتوانیم با هم در زمینه مساله مهمی که برای همه اهمیت دارد، به صورت سازنده همکاری کنیم.