۰ نفر

آمریکا نیروی نظامی بیشتر به سفارت خود در بغداد اعزام می‌کند

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱:۰۶
کد خبر: 406202
آمریکا نیروی نظامی بیشتر به سفارت خود در بغداد اعزام می‌کند

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود با توجه به حمله معترضین به سفارت آمریکا در بغداد، کاخ سفید نیروهای بیشتر تفنگدار نیروی دریایی به سفارت خود در بغداد اعزام کند.

به گزارش رویترز به نقل از منابع امریکایی ، شمار اعزام نیروهای جدید کم خواهد بود و این جابه جایی از نیروهای مستقر آمریکا در منطقه خاورمیانه صورت خواهد گرفت.  
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت را در مردم عراق ایجاد کرده و معترضان در واکنش به این اقدام امروز به سفارت واشنگتن در بغداد حمله کردند و در تازه‌ترین تحولات نیروهای ویژه عراقی نزدیک این سفارت مستقر شدند و در اثر درگیری‌ها، شماری زخمی شدند.  
افراد مسلح ناشناس روز جمعه ۶ دی ماه با شلیک دو راکت به پایگاه نظامی «K۱» در شمال غربی استان کرکوک حمله کردند. این پایگاه محل استقرار نیروهای عراقی و آمریکایی است که حمله به آن بهانه‌ای به دست آمریکا داد تا پایگاه‌های نیروهای عراقی را بمباران کنند.  
در جریان این حمله راکتی، یکی از پیمانکاران پنتاگون کشته شده و چند سرباز آمریکایی و عراقی مجروح شدند.  گرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته ولی واشنگتن کتائب حزب الله عراق را مسئول آن معرفی کرده است.  
جنگنده‌های آمریکایی نیز به بهانه پاسخ به این حمله، روز یکشنبه ۸ دی ماه،  سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار را بمباران کردند که این اقدام آمریکا با محکومیت گسترده مردم،  دولت و فراکسیون‌ها و جریان‌های مختلف عراق و حتی برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران و انصار الله یمن روبه رو شد.  
طبق آخرین آمار در جریان حمله آمریکا به عراق ۲۵ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شدند.