۰ نفر

مسکو: دبیرکل سازمان ملل نسبت به تخلفات آمریکا بی‌تفاوت است

۴ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۰۵
کد خبر: 404770
مسکو: دبیرکل سازمان ملل نسبت به تخلفات آمریکا بی‌تفاوت است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از دبیرکل سازمان ملل به دلیل بی تفاوتی نسبت به نقض منشور سازمان ملل متحد از سوی آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه دبیرکل سازمان ملل متحد را متهم کرد که نسبت به کارشکنی آمریکا در صدور روادید ورود برای مقامات روسی که قصد عزیمت به مقر این سازمان در نیویورک را دارند، بی‌تفاوت است.

به نوشته «رویترز» «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه  چهارشنبه در این زمینه گفت که برخی مقامات وزارت دفاع که قصد سفر به مقر سازمان ملل را داشتند، باید ماه‌ها برای دریافت روادید ورود به آمریکا منتظر بمانند.

مسکو می‌گوید واشنگتن به طور عمدی صدور روادید به مقامات روس را به تعویق انداخته است، اقدامی که به گفته روسیه می‌تواند به روابط تشدید شده دو کشور آسیب بیشتری برساند.

ماریا زاخارووا در ادامه سخنان خود گفت: «قابل توجه است که همه اتفاقات ناشایست با چشم پوشی محض "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد که نقض منشور سازمان ملل از سوی آمریکا را نادیده می‌گیرد، اتفاق می‌افتد.»

روسیه در سپتامبر (شهریور) یک دیپلمات ارشد ایالات متحده را در اعتراض به عدم صدور روادید عبور به آمریکا برای یک هیات روس که قصد شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشت،فراخواند.

روابط روسیه با آمریکا در سال‌های اخیر بر سر تحریم‌های گسترده واشنگتن علیه مسکو حول مسائل ادعایی که واشنگتن طرح کرده، مانند موضوع اوکراین و شبه‌جزیره کریمه یا پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، پرتنش شده است.