۰ نفر

هند و ایران بر تسریع در اجرای پروژه چابهار توافق کردند

۱ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۳۹
کد خبر: 403927
هند و ایران بر تسریع در اجرای پروژه چابهار توافق کردند

وزیر امور خارجه هند روز یکشنبه پس از امضا نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند گفت: طرفین در این نشست بر تسریع اجرای پروژه چابهار توافق کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه جمهوری هند در صفحه توییتری نوشت: همین الان در کمیسیونی مشترک نشستی با محمد جواد ظریف همکار ایرانی داشتم. در این کمیسیون ویژگی‌های همکاری میان هند و ایران مورد بررسی قرار گرفت و طرفین در مورد تسریع پروژه چابهار توافق کردند.

جایشانکار همچنین در توییت دیگری نوشت: از ظریف وزیر امور خارجه ایران بخاطر استقبال صمیمانه و مهمان نوازی تشکر می کنم.

 وزیر امور خارجه هند در پی سفر اخیر به ایران افزود: گفتوگوی بسیار خوبی در مورد منطقه و جهان با مقامات ایرانی داشتم و هند و ایران با هم درمورد منافع مشترک خود همکاری خواهند کرد.     

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز پس از سه دور دیدار و مذاکره با همتای هندی خود در تهران، در حساب شخصی در توییتر نوشت: از ریاست مشترک نشست نوزدهمین کمیسیون مشترک در تهران با جایشانکار وزیر امور خارجه هند خوشوقتم.  
وی ادامه داد: درباره روابط بهتر دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و جهانی موثر بر دو کشور گفت‌وگوهایی عالی داشتیم. روابط ما باستانی، تاریخی و گسست‌ناپذیر است.  

سابرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه جمهوری هند که برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند به تهران سفر کرده است، ظهر امروز با محمدجواد ظریف دیدار کرد.  

در این دیدار طرفین درخصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر تبادل نظر کردند.  

بعد از ظهر امروز نیز دور دوم گفت‌وگوهای وزرای امور خارجه ایران و هند به صورت خصوصی برگزار شد.  

در پایان نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند، سند توافقات انجام شده به امضای روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند رسید.  

جایشانکار فردا هم قرار است با رییس جمهوری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در تهران دیدار و گفتوگو کند.