۰ نفر

تلاش‌هایمان برای استیضاح ترامپ آغاز شد

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۲۷
کد خبر: 402954
تلاش‌هایمان برای استیضاح ترامپ آغاز شد

نانسی پلوسی: دونالد ترامپ، قانون اساسی را نقض کرده است و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، مجلس نمایندگان آمریکا به پایان دادن به سازوکار‌ها و انتقال به مرحله بررسی لایحه اتهامی برای محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، رای داد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت با کمال اندوه تلاش هایمان را برای استیضاح ترامپ آغاز کرده ایم، زیرا رئیس جمهور گزینه دیگری را برابر ما قرار نداده است.
پلوسی افزود عدالت در کشور باید برای همه باشد و نقش ما نیز دفاع از قانون اساسی است. دونالد ترامپ قانون اساسی را نقض کرده است و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می رود.

نیویورک گزارش داد جمهوری خواهان یکصدا از‌ ترامپ حمایت می‌کنند؛ اکثریت دموکرات‌های مجلس منهای دو نفر خواهان استیضاح هستند. رای گیری‌های فعلی در مجلس نمایندگان، همه بر سر چگونگی روند استیضاح است. رای گیری سر اصل استیضاح ترامپ، ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد.

توئیت ترامپ: دست آخر اتفاقی نیفتاد!

همزمان با رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که گرفتار رسوایی اوکراین گیت است‌، وی در صفحه توئیتر خود نوشت: دست آخر هیچ اتفاقی نیفتاد. ما به هیچ چیزی که به مثابه رفتار شنیعی باشد که برای عزل رئیس جمهور از مقام خود لازم است، بر نمی‌خوریم. به اعتقاد من اگر هیچ احتمال قابل قبولی وجود نداشته باشد که سنا به استناد آن رای صادر و رئیس جمهور را عزل کند،‌ نمی‌توان رئیس جمهور را برکنار کرد- بنابراین مجلس نمایندگان اصلا نباید رئیس جمهور را استیضاح کند. ”اگر این رویه رواج یابد، هر رئیس جمهوری از این به بعد قابل پیگرد و عزل خواهد بود.“ اندی مک کارتی فاکس نیوز خیلی خوب گفته است. متشکرم!