۰ نفر

حقایقی جالب از اقتصاد چین

۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۳
کد خبر: 399219
حقایقی جالب از اقتصاد چین

چین در حال حاضر بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا و دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چین بزرگ‌ترین صادرکننده کالا در جهان و بزرگ‌ترین شریک تجاری بسیاری از کشورها از جمله اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکاست.

در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد این کشور آشنا می‌شوید:

۱- چین یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است؛ به گونه ای که سال گذشته تنها ۹.۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی توسط چین از آمریکا وارد شد که بیش‌تر از مجموع واردات کشاورزی همسایگان آمریکا یعنی کانادا و مکزیک بوده است.

۲- بزرگ ترین خرده‌فروشی جهان در چین قرار دارد؛ به گونه‌ای که میزان خرید از شرکت علی بابا در چین، سه برابر بیشتر از خرید از آمازون در امریکا است.

۳- شمار ثروتمندان چینی به ویژه در سال‌های اخیر با سرعت سرسام‌اوری رو به افزایش بوده است تا جایی که این کشور اکنون پس از امریکا بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارد.

۴- ثروتمندترین فرد چین یعنی جک ما، مدیرعامل علی‌بابا با ۴۰ میلیارد دلار ثروت، بیست و یکمین فرد ثروتمند در جهان است.

۵- چین بزرگ ترین بازار کالاهای لوکس در جهان محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که فقط در سال گذشته، مصرف‌کنندگان چینی ۷۳ میلیارد دلار کالای لوکس خریداری کردند.

۶- چین بزرگ‌ترین صادرکننده کالا در جهان است و موفق شده به لطف افزایش رقابت پذیری محصولات خود بازارها را یکی پس از دیگری فتح کند. میزان صادرات چین در سال ۲۰۱۰ در مقایسه با سال ۱۹۷۰ به میزان ۹۵۴ درصد افزایش داشته است!

۷- به لطف رشد اقتصادی بالا، بسیاری از شهروندان این کشور از فقر خارج شده‌اند. متوسط درآمد سرانه این کشور در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال ۲۰۰۲ تقریبا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

۸- طبق تعریفی جهانی فقر مطلق که به جمعیت دارای درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز اطلاق می‌شود، ۳.۱ درصد چینی ها در فقر مطلق زندگی می کنند که این رقم برای آمریکا ۱۲ درصد بوده است.