۰ نفر

میشل عون؛

لبنان در شرف تشکیل دولت است

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبر: 554202
لبنان در شرف تشکیل دولت است

رییس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد بحران تشکیل دولت طی روز‌های آینده حل شود.

به گزارش المیادین، «میشل عون»، رییس جمهور لبنان امروز اعلام کرد با وجود برخی ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها در روند تشکیل دولت احتمال دارد بحران تشکیل دولت در این کشور طی روز‌های آینده حل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ او در ادامه افزود: ما با تشکیل دولت جدید در چند روز آینده به بحران پایان خواهیم داد و ما با وجود انبوهی از سنگ‌اندازی‌ها و کمپین‌های دروغگو برای بازسازی کشور تلاش می‌کنیم.

رییس جمهور لبنان اضافه کرد: من استعفا نمی‌دهم و وظایف خود را تا پایان انجام خواهم داد و هیچ‌کس نمی‌تواند من را از مبارزه با فساد باز دارد و از جایم بلند کند.

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز افزود: شانس تشکیل دولت از شانس انصراف من از این مقام بیشتر است.

میقاتی تاکید کرد دولت لبنان باید خیلی زود تشکیل شود تا بتواند مشکلاتی را که در کشور پیش آمده است، حل کند.

پیش از این «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مکلف سابق لبنان که از مسئولیت خود انصراف داد، در حساب توئیتر خود نوشت: در راستای احترام به خون شهدا و زخمی شدگان و ساکنان عکار که میشل عون رئیس جمهور آن‌ها را وسیله‌ای برای آشوب و ناامنی می‌بیند و ما آن‌ها را عنوانی برای کرامت و ملی گرایی می‌دانیم دو کلمه به میشل عون و دامادش می‌گویم: الان برو و کمی آبرو برای آخرتت حفظ کن، زیرا به زودی سفارتی نخواهی یافت که به آن پناه ببری یا هواپیمایی که تو را بر فراز بال‌های فرار از نفرین تاریخ منتقل کند.