۰ نفر

سخنگوی هیات آمریکا در سازمان ملل؛

آمریکا از طرح فرانسه درباره غزه حمایت نمی کند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 529407
آمریکا از طرح فرانسه درباره غزه حمایت نمی کند

سخنگوی هیات آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه در واکنش به پیش‌نویس مورد نظر فرانسه در مورد غزه گفت، ایالات متحده از اقداماتی که تلاش‌های دیپلماتیک برای تنش‌زدایی درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین را "تضعیف" کند، حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه‌شنبه فرانسه به همراه تونس، مصر و اردن پیش‌نویس یک قطعنامه که خواستار آتش‌بس در نوار غزه و دسترسی کمک‌های بشردوستانه شده بود، ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ سخنگوی هیات آمریکا در پاسخ به اینکه آیا سازمان ملل متحد از این قطعنامه حمایت می‌کند یا خیر گفت: ما واضح و ثابت بوده‌ایم که بر تلاش‌های شدید دیپلماتیک در حال انجام برای پایان دادن به خشونت متمرکز شده‌ایم و از اقداماتی که به اعتقاد ما تلاش برای تنش‌زدایی را تضعیف می‌کند، پشتیبانی نخواهیم کرد.

چنانچه پیش‌نویس این قطعنامه هم راه به جایی نبرد، این چهارمین تلاش ناکام در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای واکنش مقابل خصومت‌ها در خاورمیانه خواهد بود.

براساس گفته‌های دیپلمات‌ها در سازمان ملل متحد، تمامی تلاش‌های پیشین در صدور یک بیانیه در واکنش به درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین هم با کارشکنی واشنگتن مواجه شده بود.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد یازدهمین روز شده است و در بحبوحه تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس، تعداد قربانیان فلسطینی در حملات هوایی، دریایی و زمینی صهیونیست‌ها همچنان روند افزایشی دارد.