۰ نفر

سناتورها خواستار شدند؛

مخالفت جمهوری خواهان سنا با تلاش بایدن برای برگشت به برجام

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 518889
مخالفت جمهوری خواهان سنا با تلاش بایدن برای برگشت به برجام

تعدادی از جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای برای جو بایدن، با تلاش‌های وی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران مخالفت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ؛ پایگاه اطلاع رسانی کنگره نوشت، گروهی از سناتورهای جمهوریخواه با ارسال نامه‌ای برای جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، مخالفت خود را با تلاش‌های کاخ سفید برای بازگشت به برجام و برداشتن هرگونه تحریم علیه تهران اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نامه سناتورهای جمهوریخواه در حالی نوشته شده است که مقام‌های دولت بایدن در مذاکرات غیرمستقیم با سایر طرف‌های برجام در وین شرکت کرده‌اند تا درباره راهکارهای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای بحث و تبادل نظر کنند.

این سناتورها که شامل اعضای ارشد کمیته‌های مهم و کلیدی مجلس سنا می‌شوند، برجام را یک توافق شکست خورده ارزیابی کرده و نسبت به از بین رفتن اهرم فشار آمریکا با برداشتن تحریم‌ها هشدار داده‌اند.

بر  اساس گزارش رویترز، سناتورهای جمهوریخواه در این نامه با تلاش‌های دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای شکست خورده یا هر توافق دیگری که امتیازات یکطرفه به ایران بدهد، مخالفت کرده‌اند، آن هم تا زمانی که ایران به لطمه زدن به امنیت آمریکا و متحدان و شرکایش ادامه می‌دهد.

این نامه در ادامه افزود: تحریم‌های فعلی به دولت شما این قدرت و امکان را داده است تا اهرم فشار سنگینی را علیه ایران داشته باشید و این تحریم‌ها باید به عنوان ابزاری برای برخورد با رفتارهای بی ثبات کننده ایران استفاده شود.

دولت ترامپ پس از خروج از برجام بیش از 1500 تحریم علیه تهران وضع کرده است.