۰ نفر

نتایج نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام شد؛

ناکامی دوباره نتانیاهو برای تشکیل کابینه

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۵۸
کد خبر: 515834
ناکامی دوباره نتانیاهو برای تشکیل کابینه

نتایج نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب نشان داد اردوگاه حامی بنیامین نتانیاهو تنها ۵۲کرسی کسب کرد، درحالی که احزاب مخالف وی ۵۷کرسی بدست آوردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به این ترتیب نتانیاهو برای هفتمین بار بازهم نمی‌تواند بدون احزاب دیگر کابینه تشکیل دهد.

بر اساس جدیدترین نتایجی که کمیسیون مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حزب لیکود که رهبری آن را نتانیاهو برعهده دارد، ۳۰ کرسی کنست را به دست آورده است و حزب «یش عتید» ۱۷ کرسی، شاس ۹ کرسی، "آبی و سفید" ۸ کرسی، اتحاد یهودیت توراتی، حزب کارگر و یامینا و حزب اسرائیل خانه ماست به رهبری "آویگدور لیبرمن" وزیر مستعفی جنگ نتانیاهو هر کدام هفت کرسی، حزب صهیونیست دینی، فهرست مشترک و امید جدید و مرتس و فهرست مشترک هر کدام ۶ و عربی یکپارچه ۴ کرسی را کسب کرده‌اند.
رهبران حزب لیکود با توجه به این که هیچ یک از احزاب توانستند ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را برای تشکیل کابینه به صورت مستقل به دست آورند، رایزنی با "جدعون ساعر" برای پیوستن حزب "تکفا حدشاه" که شش کرسی را به دست آورده است، آغاز کردند.
براساس گزارش‌ها ساعر پیوستن به حزب لیکود را رد کرده است. وی پیشتر عضو لیکود بوده است اما به دلیل سیطره نتانیاهو بر این حزب، محاکمه بی‌بی به خاطر پرونده های مختلف فساد، از این حزب جدا شده بود.
 این گزارش می افزاید که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی (کنست) رژیم صهیونیستی روز ۳۱ مارس جاری در اختیار رییس رژیم صهیونیستی قرار می گیرد و وی ۷ روز فرصت خواهد داشت تا پس از رایزنی با احزاب مختلف، فرد مورد نظر برای تشکیل کابینه جدید که ائتلافی خواهد بود، معرفی کند.
انتخابات پارلمانی (کنست) در رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به وقت فلسطین اشغالی آغاز شده بود.
این چهارمین بار طی دو سال اخیر است که در رژیم صهیونیستی انتخابات برگزار می شود. ائتلاف های شکننده احزاب حاکم مهمترین دلیل کوتاه شدن عمر کابینه های اخیر بوده است.

با توجه به آن که هیچ یک از احزاب نتوانستند حداقل ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را به دست آورند، باید به همراه احزاب دیگر کابینه ائتلافی را تشکیل دهند.
برگزاری چهارمین دور از انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی آن هم در طول یک بازه زمانی کمتر از دو سال فراتر از یک بحران سیاسی، وقوع یک فاجعه سیاسی در اراضی اشغالی را نشان می‌دهد.