۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۲۴ساعت از پایان رای گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۰:۰۲
کد خبر: 479098
اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۲۴ساعت از پایان رای گیری

مرحله پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد و با گذشت بیش از بیست و چهار ساعت از پایان رای گیری انتخابات آمریکا شمارش آرا هنوز ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از پایان رای‌گیری حضوری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شمارش آرا آغاز شده و نتایج هر ایالت یکی پس از دیگری منتشر شد. تا این لحظه با قطعی شدن پیروزی بایدن در ایالت ویسکانسین،‌ آرای الکترال وی به 248 افزایش یافت تا تنها 22 رای الکترال دیگر برای پیروزی نهایی فاصله داشته باشد. آرای الکترال ترامپ نیز به 214 عدد رسیده است.

با افزایش احتمال پیروزی بایدن در این انتخابات پیش بینی می شود که حواشی و جنجال های آن افزایش یابد.

بایدن در ایالت میشیگان پیروز شد

۰۰:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۱۵

 شبکه «سی‌ان‌ان» جو بایدن را پیروز ایالت میشیگان اعلام کرد. این ایالت، ۱۶ رأی الکترال دارد.

photo_2020-11-05_00-53-15

آغاز سخنرانی بایدن و هریس در ایالت دِلاوِر

۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۱۵

بایدن گفت: مشارکت در انتخابات استثنایی بود. بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی برای دولتی که از بین مردم باشد، رأی دادند. فقط مردم هستند که رئیس‌جمهور را تعیین می‌کنند.  تا پایان شمارش آراء، اعلام پیروزی نمی‌کنم. بعد از یک شب طولانی انتخابات، گمان داریم که به اندازه کافی رأی به دست آورده‌ایم.

مقاومت دادگاه در برابر دخالت ترامپ در روند شمارش آرا

۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۱۵

دادستانی ایالت پنسیلوانیا می‌گوید که اجازه هیچ‌گونه وقفه یا توقف در شمارش آراء این ایالت را نمی‌دهد.

دادستانی ایالت میشیگان نیز گفت که درباره دادخواست حقوقی ترامپ برای توقف شمارش آرا هیچ اطلاعی ندارد.

داستان عجیب سنای آمریکا در ۲۰۲۰/ آیا سنا می‌تواند دموکرات شود؟

۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۱۵

هر حزب برای کنترل سنا نیاز به ۵۱ سناتور دارد. تقریبا رای ۵۰ سناتور جمهوری خواه قطعی شده اما آنها یک سناتورشان در جورجیا به دور دوم رفته و سناتور دوم یعنی دیوید پردو هم درحال رقابت سنگین با حریف دموکرات است. مطابق قانون برنده باید حداقل ۵۰٪ آرا را بدست آورد وگرنه انتخابات به دور دوم کشیده میشود.

سناتور جمهوری خواه دیوید پردو با شمارش ۴.۷ میلیون رای معاد ۹۲٪ کل آرا توانسته تنها ۵۰.۶٪ آرا را از آن خود کند و کاملا محتمل است که این انتخابات هم به دور دوم برود. لذا اگر دموکراتها سنای میشیگان را برنده شوند و انتخابات جورجیا به دور دو برود (و در دور دو دموکراتها برنده شوند) سنا ۵۰-۵۰ خواهد شد.

در این حالت آرا شکننده است و فضا برای مانور رییس جمهور وجود دارد. چرا که در آرای ۵۰-۵۰ رای معاون اول یعنی کاملا هریس ملاک خواهد بود. این مفری مهم برای دموکراتها در صورت پیروزی بایدن است

5

خبرگزاری آلمان:ترامپ بهتر از حد انتظار ظاهر شد

۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۱۴

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان با اشاره به پیروزی «دونالد ترامپ» در ایالت‌هایی که گمان می‌رفت آرای آنها از آن دموکرات‌ها باشد، عملکرد وی را بهتر از حد انتظار ارزیابی‌کرد.

اخبار مربوط به ساعت‌های قبل انتخابات آمریکا را در اینجا میتوانید مشاهده کنید.