۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

مذاکره چین با سازمان جهانی بهداشت برای مصرف واکسن کرونا/ کدام کشورها از واکسن‌های چینی استفاده کرده‌اند؟

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 472259
مذاکره چین با سازمان جهانی بهداشت برای مصرف واکسن کرونا/ کدام کشورها از واکسن‌های چینی استفاده کرده‌اند؟

چین در حال مذاکره با سازمان جهانی بهداشت برای ارزیابی واکسن‌های تولید خود است تا بتواند آنها را در اختیار جهان قرار دهد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت در روز سه‌شنبه گفت: چین در حال مذاکره برای ارزیابی واکسن‌های کووید-19 تولید داخلی خود توسط سازمان جهانی بهداشت است تا گامی برای در دسترس قرار دادن آنها در سطح بین‌المللی برداشته باشد.

صدها هزار کارکنان اورژانس و سایر گروه‌هایی که در معرض خطر بالایی قرار دارند، در چین واکسن‌های تولید محلی را دریافت کرده‌اند؛ حتی اگر آزمایشات بالینی به صورت کامل انجام نشده باشد. این امر نگرانی‌های ایمنی را در میان متخصصان افزایش داده است.

یکی از مقامات هماهنگ‌کننده سازمان جهانی بهداشت برای داروهای ضروری و فناوری‌های بهداشتی در منطقه اقیانوس آرام غربی، در یک کنفرانس خبری که به صورت آنلاین انجام شد گفت که چین بحث‌های مقدماتی را با سازمان جهانی بهداشت انجام داده تا واکسن‌های خود را در لیست استفاده اورژانسی قرار دهد.

لیست استفاده اورژانسی سازمان جهانی بهداشت اجازه می‌دهد که واکسن‌ها و درمان‌های غیر مجاز برای تسریع در دسترس بودن آنها در موارد اضطراری بهداشت عمومی ارزیابی شود. این کار به کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت و آژانس‌های سلامت محور سازمان ملل کمک می‌کند که کیفیت واکسن‌ها را تعیین کنند.

به طور بالقوه، از طریق استفاده از این لیست اورژانسی می‌توان کیفیت و ایمنی این واکسن‌ها و میزان اثربخشی آنها را ارزیابی کرد.

گفتنی است که چین حداقل چهار واکسن آزمایشی را در مرحله نهایی آزمایشات بالینی دارد که دو مورد توسط گروه ملی بایوتک چین (CNBG)، و دو مورد دیگر به ترتیب توسط Sinovac Biotech SVA.O و CanSino Biologics تولید می‌شود.

این واکسن‌ها در کشورهایی مانند پاکستان، اندونزی، برزیل، روسیه و امارات متحده عربی آزمایش می‌شوند. در ماه گذشته، امارات متحده عربی به استفاده اورژانسی از واکسن CNBG مجاز شد.رئیس‌جمهور فیلیپین در ماه گذشته گفت که برای خرید واکسن، چین و روسیه را در اولویت قرار می‌دهد.