۰ نفر

جزئیات بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۲:۳۶
کد خبر: 405944
جزئیات بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار داد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان در تمام هزینه‌های بیمارستانی اعم از جراحی‌های تخصصی و سایر اعمال جراحی، هزینه‌های پاراکلینیکی، ویزیت پزشکان، هزینه‌های مرتبط با نازایی و ناباروری و ملزومات دارویی، بدون سقف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان را اعلام و اظهار کرد: قرار داد جدید بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان با افزایش مراکز طرف قرارداد و افزایش تعهدات، به منظور رضایتمندی نسبی فرهنگیان منعقد شد.

وی ادامه داد: قرارداد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان در راستای بهبود وضعیت درمانی این قشر در تمام هزینه‌های بیمارستانی اعم از جراحی های تخصصی، درمان طبی و سایر اعمال جراحی، هزینه‌های پاراکلینیکی، ویزیت پزشکان، هزینه تهیه پیوند اعضا طبیعی با تأیید انجمن‌های مربوطه، هزینه‌های اروتز و پروتز طبق تعریف و تعرفه وزارت بهداشت، هزینه‌های مرتبط با نازایی و ناباروری و فرانشیز داروی در تعهد بیمه همگانی و ملزومات دارویی بدون سقف است.

کریمی‌فر با بیان اینکه به منظور توجه به منزلت اجتماعی فرهنگیان و در راستای حمایت‌های تکمیلی درمان ، خدمات درمانی بدون سقف را در راستای افزایش طیب خاطر معلمان در نظر گرفتیم، گفت: در بیش از 5500 بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور با رشد 10 درصدی مراکز طرف قرار داد، ارائه خدمات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ مبادرت به عقد قرار داد یکساله از تاریخ یکم دی 1398 لغایت 30 آذر 1399 شد، افزود: در قرار داد جدید پرداخت هزینه‌ها  و تعهدات درمانی زایمان توسط شرکت بیمه گر از یک میلیون و 500 تومان به 3 میلیون تومان به میزان 100 درصد افزایش یافته است.ضمن اینکه تعهدات پرداخت هزینه رفع عیوب انکساری چشم از 400 هزار تومان به مبلغ 500 هزار تومان افزایش داشته و همچنین هزینه آمبولانس برون شهری از 200 هزار تومان به 400 هزار تومان ، رشد داشته و نیز هزینه عینک ، به میزان 70 هزار تومان قابل پرداخت است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در قرار داد جدید 2 روش همچنان بصورت اختیاری اعلام شده که در طرح (ب) یعنی روش صندوقی ، سرانه هر فرد بیمه شده مبلغ  46 هزار تومان  و سرانه هر فرد در روش بیمه گری یعنی طرح الف ، مبلغ 75 هزار تومان اعلام شد.

وی افزود: هر کدام از افراد بیمه شده، چنانچه به مراکز طرف قرارداد در سراسر کشور مراجعه کنند صرفا با ارائه کدملی و  بدون هرگونه پرداخت در تعهدات و خدمات بدون سقف ، برابر مفاد تفاهم نامه از مزایای بیمه تکمیلی درمان برخوردار خواهند بود.

کریمی‌فر با بیان اینکه پرداخت خسارات برای بیماران خاص و صعب العلاج  که به سایر مراکز غیر طرف قرار داد ، مراجعه کنند، گفت: به صورت آنلاین و آنتایم پرداخت و تلاش بر این است که هزینه های سایر بیمارانی که به مراکز غیر طرف قرار داد مراجعه می‌کنند در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شود.

وی تصریح کرد: ضروری است فرهنگیان متقاضی جهت بیمه خود، همسر و تمام فرزندان تحت تکفل از تاریخ اول دی ۹۸ الزاماً یکی از دو طرح مذکور را انتخاب کنند؛ همچنین فرهنگیان متقاضی جدید می‌توانند حداکثر تا تاریخ 20 دی 98  با مراجعه به کارشناسی تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود با تکمیل فرم مربوطه نسبت به انتخاب یکی از طرح‌های «الف» و «ب» جهت بهره‌مندی از پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیمه شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه تکمیلی هستند تا تاریخ ۲۰ دی ۹۸ فرصت دارند جهت تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه و ادارات موظف به دریافت و همچنین ابطال عضویت این بیمه شدگان هستند در غیر این صورت انصراف این افراد پذیرفته نشده و حق بیمه تکمیلی از حقوق نامبردگان کسر می‌شود.