۰ نفر

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد؛

نحوه دریافت سود عملکرد سال۹۸ سهام عدالت

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
کد خبر: 483661
نحوه دریافت سود عملکرد سال۹۸ سهام عدالت

سازمان بورس و اوراق بهادار نحوه واریز سود سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۸ را در دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ با توجه به دربرگیری سهام عدالت که تعداد ۴۹ میلیون نفر دارنده آن هستند،‌ از  جمله سوال‌های مهم این مشمولان،‌ نحوه واریز سود سهام عدالت است. بیشتر سهامداران در روش مدیریت مستقیم معتقدند ‌سود آنها از طریق شماره شبا که در سامانه سجام اعلام شده، باید واریز شود.

در این زمینه، سعید محمدعلیزاده، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: طبق مصوبه شورای عالی بورس در مورد نحوه پرداخت سود سال مالی ۱۳۹۸، سهام متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت، به اطلاع می‌رساند طبق مصوبه ۲۲ مهر ۹۹ شورای بورس، سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت برای سال ۹۸ نسبت به مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب‌های معرفی شده توسط سرمایه‌گذاران و برای مشمولانی که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند، به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در هر استان پرداخت می‌شود. 

بدیهی است شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید نسبت به معرفی حساب شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام نمایند. به گونه‌ای که تا زمان انجام تکالیف قانونی مطابق آئین‌نامه آزادسازی سهام عدالت با ارائه تعهدنامه‌ای به سازمان بورس و بازرس قانونی خود، امکان دخل و تصرف در آن را از خود سلب نماید.

13990902000210_Test_NewPhotoFree