۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«ثشاهد» برخلاف دیگر نمادها، امروز نیز منفی معامله شد

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبر: 481590
«ثشاهد» برخلاف دیگر نمادها، امروز نیز منفی معامله شد

سرمایه‌گذاری شاهد با نماد «ثشاهد» در بازار سهام شناخته می‌شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ سرمایه‌گذاری شاهد که در سال ۱۳۸۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است، در گروه  انبوه سازی، املاک و مستغلات قرار داد و در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. این شرکت با نماد «ثشاهد» در بازار سرمایه دادوستد می‌شود. 

سرمایه‌گذاری شاهد برخلاف دیگر نمادها، معاملات مثبتی را در روز جاری تجربه نکرد و باوجود بازگشت بازار به روند مثبت، «ثشاهد» همچنان منفی باقی ماند و معاملات خود را با نزدیک به ۵ درصد منفی و در قیمت دو هزار و ۶۰۰ تومان به پایان رساند. «ثشاهد»، اولین نماد پرتراکنش (پربیینده) بورس در روز جاری بود. 

سرمایه‌گذاری شاهد در هفته‌های گذشته نیز بازدهی مثبتی برای سهامداران خود نداشته است و در سه ماه گذشته، تنها ۶ روز به صورت مثبت معامله شده و از سوی دیگر، ۵۱ روز معاملات منفی داشته است. 

«ثشاهد» تعداد ۴۶هزار معامله در حجم ۱۵ میلیون سهمی از معاملات امروز بازار سهام را به خود اختصاص داد. این در حالی است که میانگین حجم ماهانه معاملات در این نماد، ۵ میلیون سهم است. 

درخصوص میزان خرید اشخاص حقیقی و حقوقی باید گفت که حقیقی‌های سرمایه‌گذاری شاهد، ۱۵۱ میلیون سهم (۹۹ درصد) را خریدند و ۱۵۰ میلیون سهم (۹۸ درصد) را فروختند. از سوی دیگر اشخاص حقوقی، ۸۸۷هزار سهم ( ۵/۰) را خریداری کردند و یک میلیون سهم ( ۱ درصد) را به فروش رساندند. 

برای «ثشاهد» در پایان معاملات امروز، صف خرید در حجم ۳۹هزار سهمی در قیمت دو هزار و ۶۰۰ تومان و صف فروش ۹۹هزار سهمی در همان قیمت تشکیل شد.