۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پایان معاملات «وپویا» با صف فروش به نسبت سنگین/ قیمت «وپویا» افت کرد

۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 475203
پایان معاملات «وپویا» با صف فروش به نسبت سنگین/ قیمت «وپویا» افت کرد

عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری پویا که از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر است، در تیرماه سال جاری صورت گرفت و این شرکت، در گروه سرمایه‌گذاری‌ها در فرابورس قرار گرفت.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ عرضه اولیه سرمایه‌گذاری پویا، تیرماه سال جاری صورت گرفت و ۶۰۰ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد از ۴ میلیارد سهام شرکت) در بازار دوم فرابورس عرضه شد. شرکت سرمایه‌گذاری پویا، با نماد «وپویا» در بازار سهام شناخته می‌شود و در گروه سرمایه‌گذاری‌ها قرار دارد. 

«وپویا» نیز در روز جاری از موج منفی معاملات و قرمزپوش شدن بازار سهام جا نماند و معاملات خود را با افت نزدیک به ۵ درصد (۹۹/۴) و در محدوده قیمتی ۱۱۰۰ تومان به پایان رساند. 

سرمایه‌گذاری پویا در روز جاری از جمله نمادهای پربیننده فرابورس بود و تعداد ۹۱ معامله در حجم ۳۰۲هزار سهمی را به خود اختصاص داد. «وپویا»، معاملات روز جاری خود را با صف فروش نزدیک به ۴۰ میلیون سهمی در قیمت ۱۱۶۵ تومان به پایان رساند. برای این نماد، تنها صف خریدی در حجم دو هزار سهمی در قیمت ۱۱۶۵ تومان، تشکیل شد. 

درخصوص میزان خرید و فروش اشخاص حقیقی باید گفت که حقیقی‌های «وپویا»، ۳۰۲هزار سهم را خریدند و ۳۰۲هزار سهم را به فروش رساندند. اما اشخاص حقوقی تمایلی به خرید و فروش نشان ندادند و هیچ سهمی را خریداری نکرده و به فروش نرساندند. 

شرکت سرمایه‌گذاری پویا از آغاز معاملات خود در تیرماه سال جاری تا اواخر مردادماه، بازدهی مثبتی را برای سهامداران خود به دنبال داشته است، اما از اواخر مردادماه تاکنون، در اغلب روزهای معاملاتی به صورت منفی معامله شده و تنها ۲۵ روز معاملاتی مثبت در سه ماه گذشته داشته است.