۰ نفر

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس اعلام کرد:

تشریح جزییات نوسانات روز گذشته بازار سهام

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
کد خبر: 473907
تشریح جزییات نوسانات روز گذشته بازار سهام

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس شائبه نقش منفی دیروز فعالان حقوقی در روند معاملات دیروز را رد کرد و گفت: تردید فعالان به تثبیت قیمت های جدید دلار ، عامل نوسان دیروز بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ محسن خدابخش درباره شرایط دیروز بازار و ادعای دوباره برخی مبنی بر نقش منفی برخی حقوقیها در تخریب روند عادی معاملات از طریق عرضههای آبشاری، گفت: چنین ذهنیتی درست نبوده و صحت ندارد. چرا که فعالان حقوقی با خرید سهام و انجام بازارگردانی به حمایت از بازار ادامه می دهند. به طور مثال، فروش دیروز حقوقیها در سهم فولاد مبارکه، معادل یک چهارم حقیقی ها بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فعالان حقوقی مانند دیگر حقیقیها در انجام معاملات، مستقل بوده و براساس برنامه‌ها، اقدام میکنند و اگر دست به فروش سهام نزنند، متقاضیان خرید سهام با حضور در صفهای طولانی، گلایه‌مند شده و میگویند چرا سهام عرضه نمیشود؟ بنابراین برخی به جای تشکر از حقوقی‌ها در عرضه سهام شرکتهای صف خرید، مدعی میشوند که چرا سهام فلان شرکت عرضه شد؟

خدابخش در برابر این سئوال که عامل افزایش عرضه‌های در نیمه دوم معاملات دیروز چه بود، توضیح داد: واقعیت این است که نوسان بازار ارز و دلار، اثر مستقیمی بر همه بازارها از جمله بازار سهام دارد و در روزهای گذشته با رشد بی سابقه‌ایی روبرو شد ولی هنوز فعالان بازار سرمایه در تثبیت قیمتهای جدید، تردید دارند و کاهش اندک دیروز دلار، موجب تشدید این تردید شد.