۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«بپاس» توجه حقوقی‌ها را به خود جلب کرد

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۰
کد خبر: 473411
«بپاس» توجه حقوقی‌ها را به خود جلب کرد

شرکت بیمه پاسارگاد علاوه بر فعالیت در عرضه خدمات بیمه‌ای، با نماد «بپاس» نیز در بازار سهام مورد معامله قرار می‌گیرد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ بیمه پاسارگاد که با نماد «بپاس» در بازار اول فرابورس شناخته شده است، در گروه بیمه فرابورس قرار دارد. «بپاس» از ابتدای سال جاری تاکنون در اغلب روزها به صورت مثبت معامله شده و تنها چندین روز معاملات منفی را تجربه کرده است. درواقع بیمه پاسارگاد از ابتدای سال تاکنون، بازدهی ۴۳۰ درصدی را برای سهامداران خود کسب کرده است. (قیمت بیمه پاسارگاد در اولین روز معاملاتی سال جاری در محدوده ۱۳۰۰ تومان بوده و در حال حاضر به ۶۹۰۰ تومان رسیده است). تعداد روزهایی که «بپاس» در سه ماه گذشته منفی معامله شده، ۱۷ روز و تعداد روزهای مثبت معاملات بیمه پاسارگاد، ۳۷ روز بوده است. 

بیمه پاسارگاد معاملات امروز خود را در قیمت ۶۹۰۰ تومان و با رشد ۷۴/۱ درصدی درمقایسه با روز گذشته به ثبت رساند و توجه اشخاص حقوقی را به خود جلب کرد. تعداد معاملات امروز «بپاس»، چهار هزار معامله بوده که درنتیجه این تعداد از معامله، حجم ۸ میلیون سهمی برای بیمه پاسارگاد رقم خورد. 

حقیقی‌ها، دو میلیون سهم از نماد «بپاس» را خریداری کردند و ۸ میلیون سهم را به فروش رساندند. از سوی دیگر حقوقی‌ها، ۶ میلیون سهم بیمه پاسارگاد خریداری کردند و تنها ۱۶۹هزار سهم را فروختند. 

صف فروش «بپاس» در دقایق پایانی روز معاملاتی جاری درمقایسه با صف خرید آن، سنگین‌تر بود. امروز برای «بپاس» صف فروش ۵۵هزار سهمی در قیمت ۶۹۰۰ تومان و صف خرید چهار هزار سهمی در همان قیمت تشکیل شد.