۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

معاملات مثبت «سمگا» باوجود افت شاخص/ «سمگا» توجه حقیقی‌ها را به خود جلب کرد

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبر: 471956
معاملات مثبت «سمگا» باوجود افت شاخص/ «سمگا» توجه حقیقی‌ها را به خود جلب کرد

شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران به عنوان اولین هلدینگ تخصصی گردشگری در سال ۱۳۹۰، معاملات خود در بازار سهام را شروع کرد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران که با نماد «سمگا» در بازار اول فرابورس معامله می‌شود، به عنوان اولین هلدینگ تخصصی گردشگری در گروه هتل و رستوران فرابورس قرار گرفته و از تابستان ۱۳۹۰ معاملات خود را آغاز کرده است. 

بازار سهام در ابتدای هفته معاملاتی جاری به روند مثبت خود بازگشت و بسیاری از نمادها به تبع این امر، با رشدی مثبت معاملات خود را به پایان رساندند. با این وجود، بازار سرمایه در روز جاری بازهم افت را تجربه کرد و با افت شاخص مواجه شد. به همین دلیل بسیاری از سهم‌ها با افت روبه‌رو شده‌اند. این در حالی است که «سمگا» برخلاف دیگر نمادها در روز جاری، رشد ۵ درصدی را نصیب سهامداران خود کرد. 

سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در سه روز ابتدایی هفته معاملاتی گذشته، روندی منفی را تجربه کرد. اما این نماد پس از گذشته روزهای اشاره شده، به مدار مثبت معاملات بازگشت و امروز در قیمت ۲۱۰۰ تومان و با رشد ۵ درصدی به معاملات خود پایان داد. «سمگا» در روزهای معاملاتی گذشته، یکی از نمادهای پربیننده فرابورس بوده است.

قیمت «سمگا» در آخرین روز معاملاتی سال گذشته در محدوده قیمتی ۱۴۰۰ تومان قرار داشته است و در حال حاضر به ۲۱۰۰ تومان رسیده است. درواقع «سمگا» در این بازه زمانی، تنها ۵۰ درصد بازدهی ثبت کرده است. قیمت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چند ماه اخیر نوسانات زیادی داشته و در زمان رکوردشکنی شاخص به بالاترین میزان خود (۲۷۰۰ تومان) رسیده است. 

ارزش معاملات امروز «سمگا» به رقم ۸۳ میلیارد تومان رسید. همچنین ۹۶ درصد از سهام «سمگا» را حقیقی‌ها و ۵/۳ درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از سوی دیگر، ۷ میلیون سهم را اشخاص حقیقی و ۳۱ میلیون سهم را اشخاص حقوقی به فروش رساندند. 

سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در روز جاری با صف خرید حدود ۲۸ میلیون سهمی در محدوده قیمتی ۲۱۰۰ تومان مواجه بود. حجم معاملات در این نماد، ۳۹ میلیون سهم بوده و حجم مبنا را پر کرده، زیرا عدد ۲ میلیون سهم برای حجم مبنا در این نماد به ثبت رسیده است. همچنین حجم معاملات امروز «سمگا» از میانگین حجم ماهانه این نماد (۲۴ میلیون سهم) فراتر رفته است.